Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, april 08, 2010

Lyxfällan – ett underhållningsprogram?

lyxfallan
Efter hockeyn så landade teven på Lyxfällan. Jag antar att man definierar detta som ett underhållningsprogram. Men för första gången så ifrågasätter jag programidén. Jag ser inget underhållande att se folk gråta över hur de säljer allt vad de har och äger för skitpengar, för det är nämligen resultatet när de går in och paniksäljer saker som de gör. Dessutom säljer de saker som har ett obetydligt ekonomiskt värde, men ett ovärderligt personligt värde. Fokus i Lyxfällan verkar inte vara familjen som ska hjälpas, utan att göra “bra” teve. Vad som är bra teve dessutom kan man ju ifrågasätta. Dagens tv går till stor del ut på att skratta åt andras fördärv, vilket är snett och helt åt helvete. Tyvärr sitter väl även jag och gottar mig ibland utan att tänka mig för.

Inga kommentarer: