Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, april 23, 2010

Restaurang La Fleur

kkb
Ja, när jag ändå sitter och skriver kan jag passa på att ösa ur mig lite smågodis som jag har på hjärtat. I kväll ska jag och min vackra fru på middag, med våra vänner Matte och Helen. Ska bli skittrevligt och lite extra spännande då vi ska på en ny restaurang, vid namn La Fleur. Lokalen där den huserar har väl inte mycket att skryta med, då den tidigare hade Videostar som hyrestagare.

Men där Tilltugg ligger i dag låg förut Vavan fastfood, så det ska tydligt inte vara något hinder vem som “bott” i lokalerna förr. Jag var in och sneglade på menyn alldeles nyss och jag har redan hittat tre smarriga rätter som jag nog kommer slå till på. Förrätten lutar åt Löjrom från Kalix ”Pelle Jansson” med fintärnad oxfilé, äggula & senapscreme, varmrätt blir det nog Tournedos ”Rossini” med halstrad naturlig anklever, tryffelpotatismos & tryffelsås och slutligen efterrätten Rabarber & jordgubbar ”consomme”, yoghurt panna cotta & myntha.

Inga kommentarer: