Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, april 23, 2010

Var det nån som såg Erik Grönwall förra helgen på Kalas?

erikg
Nej, jag misstänkte det... Jag vet att jag är sent ute, jag tänkte nämligen hålla käft om det hela. Men jag kan fan inte tiga, trodde det skulle gå över men det släpper inte. Så jag skriver av mig lite... ;)

Det var nog den sämsta tillställning på länge, om man ska tro vad man hör. Arrangören hade mage att ta ut 150 kronor i förköp för en idolvinnare vars turné blivit framskjuten flera månader pga svag efterfrågan. Hade du inte blivit lurad att köpa förköpsbiljetten så ryktas om att du fick hosta upp 180 riksdaler i entrén, vilket ändå måste ses som ett hån.

Visst är det dyrt att ha en idolvinnare, just därför bör man nog fundera både en och två gånger om man är beredd att slanta upp 50-60 lax. Man trodde förmodligen att hela Knivsta skulle invadera, vilket också kanske skedde. Det snackas ju om att det var allt från 80-150 besökare på den kvällen. Generalfel enligt mig att chockhöja entrén för att räkna hem tillställningen, som tack fick han stå med byxorna vid knävecken och grina.

Undrar nyfiket hur många som INTE fick sin lön idag av restaurang, utan får vänta med löfte om lön efter helgen?!

Om nån helg så dyker nästa artist upp, som faktiskt är en artist. Då drar man ned byxorna allt vad man har och erbjuder fri entré innan ett visst klockslag och HALVA PRISET i baren under några timmar. Kalla fötter?! Kontrasten talar ju sitt tydliga språk att man inte har riktigt koll på läget.

Aftonbladet var lite snälla i sin recension när de beskrev kvällen, nästan så man tror att de var packade. Expressen däremot sparade inte på krutet utan sågade det hela vid fotknölarna. Vad ingen av tidningarna verkar fattat var att det höga entrépriset sannolikt var det som skrämde bort folket, inte Erik själv.

3 kommentarer:

s sa...

200 stod de på klicken ;) hehe

Fredrik Envier sa...

Haha, blir lätt så om man har ticks i tummen... Klick klick klick klick...ohps... ;)

Larsson sa...

ett mycket bra inlägg. ja de radar par som stod i unt och lovade guld och gröna skogar håller själva på att gräva sina egna gravar och sakta men säkert skaffa sig usel publisitet.

skulle inte bli förvånad om de blir en brakförlust även med nästa artist och då vet ej fan om nån kan rädda dom.

vore bättre om nån annan tog över dessa lokaler och gjorde nått vettigt av dom istället för att ett "barn kalas" ska förfoga över dom å sen dessutom har dom på börjat sitt bygge av övervånging.

säger bara så här till alla som vill ge dom lån ge dom inte de för dom har inga medel att betala med.