Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, juni 21, 2009

Återuppstått efter midsommarafton

SNC18227
Då var det söndagsmys och midsommarledigheten var förbi. Gick lite för fort för min smak, men glädjande är att semestern snart är här. Syns ju rätt tydligt hur trötta vi båda är på den här midsommarbilden… :)

SNC18223
Som jag skrev tidigare så tillbringade vi förmiddagen hos Niklas och hans familj ute i Alunda. Vi käkade god mat och muttra lite över solen som inte ville titta fram. Jag satt och muttra lite för mig själv också, eftersom jag fick sitta och titta på när de andra drack snaps medans jag själv drack en folköl.

SNC18233
När klockan passerat fyra på eftermiddagen begav vi oss vidare till vår slutdestination, nämligen Adde och Caroline med familj. Här väntade ytterligare ett par familjer med sina barn. Adde hade investerat i en ny rejäl grill som fick visa vad den gick för.
 SNC18247
Solen tittade dessutom fram mot eftermiddagen så det vart betydligt trevligare att sitta ute. De hade dessutom en stor gasolsvamp som gasade på framåt natten så klimatet var till det närmaste tropiskt.

SNC18274
Som ni förstår gick midsommarfirandet lugnt till, vi satt och snackade skit framåt småtimmarna.
SNC18277 
SNC18275 
Under slutet av kvällen så hamnade värdparet i ett lite meningsskiljaktigheter. Det ena ledde till det andra och de flesta festdeltagarna passade på och tacka för sig och avrunda kvällen. Adde och jag kom dock fram till att jag kunde vara kvar, då vi hade det så trevligt. Josephine tog en taxi hem och jag skulle ta mig hem dagen efter. Dock valde Caroline att permanent avsluta festen lite dryga timmen senare då hon fått nog av de glada karlarna. Så här med facit i hand så var jag nog rätt glad att vakna upp hemma och inte på soffan i Storvreta.

Vill slutligen tacka för alla som bidragit till en supertrevlig midsommarafton!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser festligt ut!

Anonym sa...

Har hon FORTFARANDE inte lagt av med ciggen!??!?!

Fredrik Envier sa...

Nej, hon röker fortfarande. Även om hon röker betydligt mindre.