Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, juni 26, 2009

Dagens lunchtips - Domtrappkällaren


Då var det dags för ett nytt lunchtips i jakten på den perfekta lunchen på en uteservering... David och Sandra var i stan, så jag passade på att snyta mig en lunch ihop med dem. Har ju beklagat mig förut över hur lite vi ses David och jag, så det gäller att ta till vara på tillfällena. Fick bord direkt ute i stekhet sol, var trevligt iallafall de första 20 minuterna, sen vart det mer ansträngande. På menyn stod Biff lindström vilket kändes som ett säkert kort. Dock kändes tallriken lite fattig som kom ut, några få potatisar med en förvisso välsmakande biff och en liten stump av broccoli. Letade länge och noga efter det stekta ägget och rödbetorna som utlovades på menyn som man kunde läsa på deras hemsida. Skulle även ingå en salladsbuffé och bröd, vilket man inte fick någon information av kyparn.

Well well, helt klart värt att prova på iallafall. Och så det slutliga, priset...endast 95 kr.

2 kommentarer:

Carina sa...

Nu ska man ju inte göra reklam för andra restauranger, men prova Lingon, kostar 89 pix. Men sen återvänder du till Le Parc. Okej.

Sofie sa...

75 kr för dagens lunch på Draget inkl dricka, sallad, börd, kaffe. På fredagar har vi efterrätt.
Dock ingen uteservering.