Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, juni 22, 2009

Lunch med Mäklar-Matte


Passade på att styra en lunch med min nyutexaminerade mäklarvän Matte. Vi drog oss mot Le Parc, då det faktiskt råkar vara en av mina nya lunchfavoriter. Även om jag tycker att de är och sniffar på taket för vad en "vardagslunch" får kosta (95 kr för den som undrar). Några som tyvärr gick över den gränsen för inte alls för längedan är Carl Philip, där den numera kostar 100 bagare. Har inget med snålhet alls att göra, mer en princip att det känns för mycket för en vanlig lunch. Synd eftersom jag gillar i princip allt med stället där, personal, lokal, miljö, mat osv. Lunchen måste dock sänkas under den magiska hundringen.

Det vore en annan sak om jag käkade a la carte-lunch, men det är inte det vi pratar om här.

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja, jag vet inte jag. 95 kr kanske är dyrt för en lunch, men tar inte dom flesta ställen det? Man kan ju äta på Palermo eller något annat hak för 79 pix förstås, men då föredrar jag att lägga på en tjuga extra för att få det lite bättre. Men vad vet jag, jag är ju bara en bitter servitris.

Kul att du gillar Parken=)

Fredrik Envier sa...

Jag skulle nog våga påstå att lunchpriserna har den senaste tiden tagit sig väldigt modiga kliv framåt. Rimmar dessutom dåligt med pågående finanskris... Att dessutom gå över dessa magiska gränser tror jag kan slå hårt tillbaka. Jag är ändå rätt frikostig av mig, vilket många i den här stan verkligen inte är.

Palermo...hehe...vad har du för tankar om mig Carina?