Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, juni 12, 2009

Draken, Polisen och Princess Leia på middag


Imorgon får vi middagsgäster och inte vilka som helst. Våra nyvunna vänner Daniel och Josefina, samt deras nyfudda rätt så fåordiga dotter Leia.

Vi har dock ett litet problem, vi dividerar fortfarande en dag innan middagen om vad den ska bestå utav. När vi var där och käkade hade de verkligen plockat alla russin ur kakan, dvs tagit våra favoriträtter rakt igenom. Kalla det slump, eller kanske en kombination av bra smak och att de möjligen lusläst våra bloggar och vet vad vi tycker om. De träffade till och med fullt på dryck till maten, eller vad sägs om en flaska Amarone till Oxfilén?

Nåväl, något ska vi nog styra till. Annars har vi alltid pytt-i-panna i frysen, som vi kan steka på och tärna i lite oxfilé för att göra den märkvärdig. :)

Jag är ju eventmakare i blodet, så jag älskar ju såna här grejer. Måste bara stimulera rätt hjärnceller så de kommer igång. Funderade en stund på att köra 80-talstema med tvingande 80-talsklädsel och plankstek till varmrätt, hur 80 vore inte det? :) Men som sagt, eftersom de läser bloggen ska jag inte avslöja något här. Sådeså! :)

Inga kommentarer: