Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, juni 12, 2009

Tack för den Skatteverket!


Jag väntade glatt på 9 loppor som skulle dyka in på kontot de närmsta dagarna, men jääävlar va blåst jag blev. För att man har F-skatt registrerad så placerar man i "uttag 4" eller vad hon kallade det för. Vi egna företagare får glatt vänta på degen till december medans ni andra super upp dem vid midsommarstången. Tack för att man är ärlig och betalar skatt som egen företagare, det bestraffas man uppenbarligen för!? :(

3 kommentarer:

Fröken Söderlund sa...

Jag vet att det suger nu, fast det är rätt soft att få skatteåterbäringen lagom till julklapps-tiderna...

Jeanette sa...

Inte alltid så bra att få pengarna inför julen som jag alltid tyckte förr!
I julas fick jag en stor summa pengar o ca 75% av det råkade gå till julklappar för att jag kände mig rik...:)
Ska be om dispans i år o försöka få pengarna redan i september.
Gjorde det för några år sen iaf fall.
Fast då råkade jag bränna 100% på nya möbler.
Men då var ju alla fall allt till mig! Mig! Mig!

Ego? Ja visst!

BLUEVELVET sa...

Men dom kommer väl till användning till ALLA julklappar... TRO MIG! =)