Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, juni 25, 2009

Duktig känga

Sjukt tragiskt och irriterande att behöva skriva det här inlägget, men vart uppriktigt förbannad över ett inlägg som min kära flickvän komponerade medans jag var ned på stan för att träffa David en sväng.
Hon hänger ut mig som om jag vore en skitstövel och bara lämnade henne för att sticka iväg och roa mig, mitt i allting. Sanningen var någon helt annan. David, en av mina bästa vänner sms'ade och ville träffas, han hade något viktigt att berätta. Självklart vill man veta vad som hänt, eftersom det verkade viktigt.

Jag åkte ned på stan i lite drygt en timme och åkte sen hem, efter jag suttit och pratat med David. Elliot är ju nästan 9 år, så någon större belastning är det ju inte att få honom i säng. Han är som hon själv brukar säga så ofta självgående... Men enligt hennes vinkling så lämnade jag henne i skiten. Sen avslutar hon inlägget genom att skriva något i stil med "Haha, skoja", som det skulle göra inlägget ogjort.

När jag konfronterar henne med det hela så stöter hon ifrån sig och förstår inte alls?! "Det kändes ju så, och jag skoja ju..." Öööööh?!?!?! Jävla pajkastning, fan va less jag blir!

Jag gör verkligen en generaltabbe att publicera detta inlägg medans jag är upprörd, men helt ärligt så skiter jag i det. Här har ni pure reality...

Här har ni HENNES inlägg!

13 kommentarer:

Josefin sa...

Ja vad ska man säga va detta en öm punkt lr?
Alltså jag va inte ens sur skulle aldrig säga att han inte kunde åka ner och träffa David,det hela skulle kunna ses som att jag behöver honom vilket e postivt,att när han åkte så hade jag mycket att stå i tack vare att jag förvisso själv valt att städa och vika tvätt mitt upp i allt..men aja tydligen så va detta jätteallvarligt,så såg inte jag på det hela,det va bara ett inlägg om min situation just då,som sagt pure reality

Fredrik Envier sa...

Jävla skitsnack och spel för galleriet!
Öm punkt? Ungefär lika öm när någon kritiserar dig som mamma i din blogg. Så öm punkt. Sen kan du ju tänka ett steg längre eftersom du vet att jag haft en shitty day och det här gjorde den knappast bättre. Fy fan vad du förstörde den här kvällen. Usch!

Anonym sa...

men åhh... Det här var absolut inte roligt att se:( Ni som alltid e så gulliga mot varandra..
Allvarligt, menade hon inget illa så ta inte åt dig fredrik o Josephine han kom ju hem.. De hade varit värre om han hade dragit iväg o gått ut på krogen o supit sönder sig o du satt hemma me allt.. Förstår att ni som alla andra kan bråka eller bli sura men jag tror inte de e ni riktigt.. Så gör inte en höna av en fjäder av detta.. Nån dag kanske de e din tur Josephine att dra till stan spontant över en kaffe me en tjejkompis o då kan fredrik inte säga nått... o fredrik du hängdes inte ut som nån elak hemsk människa... pussas o bli sams nu för ni e för goa för o tjafsa.. Den uppfattningen har iaf jag fått av o läsa era bloggar:) Må bäst o ta hand om varandra... kram/Anna

Fredrik Envier sa...

Nej, hon menar säkert inget illa. Men jag framstår ju som en jubelidiot. Jag skulle ALDRIG framställe Josephine så på min blogg. Även om hon gjort saker som jag ogillat, har jag fortfarande inte hängt ut henne. I det här fallet så verkade dessutom allt så mycket värre än vad det var.

Jag hade precis matat Sindy innan jag åkte, sen om hon blev hungrig igen...ja... Sen att hon får för sig att börja städa mitt i allt, vad kan jag göra åt det?!

Känner lite att sätter man sig själv i skiten, då ska man fan inte föra över rampljuset mot någon annan, i det här fallet mig.

Till detta hör att hon valde att sitta å prata i telefon också...kan ju knappast gjort situation bättre.

Jag blir uppriktigt ledsen av att bli uthängd som en dålig pappa, när jag ställer upp för min dotter på alla sätt som finns. Att jag sedan får ytterligare en känga gjorde det inte mindre kul. Hon säger att anledningen att jag varit så "snäll" som jag varit under graviditeten till mångt och mycket berott på att det varit lite knapert ekonomiskt... Annars hade jag nog inte varit den fina killen. Hur kul är sånt att få höra? :(

Anonym sa...

nej, jag kan förstå att det inte e roligt o höra nått sånt o jag tror nog inte heller att hon menar de.. De Josephine kanske vart mest "irriterad" på var väl att hon känner att hon inte kan dra iväg en snabbis till stan på kvällen o träffa en kompis..
jo, det e sant att man får skylla sig lite själv när man sitter o pratar i telen, men vi tjejer älskar telefoner:) o städa kanske inte var akut men hon kände så att de var de...
Av din o jossephines blogg o dömma så e ingen av er en dålig förälder.. Som jag sagt innan så verkar ni hur rara som helst me era barn o mot varandra.. o därför så tycker jag att ni båda ska säga förlåt till varandra o erkänna att allt detta va dumt... ni e fina människor... ni kanske behöver ha lite romantisk egen tid, hur klingar de fredrik?? då kanske allt gnabb släpper.../Anna

Fredrik Envier sa...

Problemet som också kom upp i allt detta helvete var att hon aldrig anser att hon har fel. Hon är som hon själv sa en envis besserwisser. Så ska vi bli sams är det alltså ALLTID upp till mig, hon kan inte ändra på sig.

Hur ska jag bemöta en sådan sak? Alltid svälja stoltheten och ta all skit?! För att hon anser att hon alltid har rätt?! :(

Anonym sa...

nej, det ska du absolut inte behöva göra o det e tråkigt att hon inte kan inse sina fel för man e inte en sämre människa för att man erkänner att man har fel.. Man kan däremot växa som människa i en annans ögon när man kan erkänna sina brister.. Men om hon inte kan komma till dig o säga förlåt så måste ni ju ändå kunna prata om de.. eller??
Det e väldigt tråkigt iaf att se att ni bråkar me varandra.. Men ta de här från en som läser era bloggar varje dag.. Du e inte en dålig pappa.. så ligg inte o tänk på de:)

Anonym sa...

Ut å löpträna med dej istället för att dricka öl så fort tillfälle ges, är du 20 år eller?

Fredrik Envier sa...

Lagom trött kommentar av den sista anonyma. Jag tog bilen ned, jag drack inte öl, jag är inte 20 år. Läs allt innan du kommenterar!

Anonym sa...

Nu blir jag glad igen:)
Läste era bloggar o såg att ni e sams igen, eller ni slåss iaf inte, haha.. Skämt o sido.. Hoppas ni har haft en super dunder mysig kväll ikväll iaf, fredrik.. o han, hon det som skriver som anonym har jag bara 2 ord o säga: NO LIFE.. Hoppas allt e bra me dig o josephine o barnen era...o fredrik, vad gör de o va 20?? vi "gamla" lever ju bara längre då o kan njuta längre av go mat o go öl:) haha.. visst?? Ta hand om er.. kram/Anna

Anonym sa...

Lite larvigt att ni sitter och skriver kommentarer till varandra i bloggen istället för att prata med varandra!

Alla par grälar men alla skriver givetvis inte om det i sin blogg. Oroa er inte ni är nog som de flesta andra par. Ni kommer stundtals att vara katstrof dåliga som föräldrar för att i nästa stund vara världens bästaste. Lycka till med livet och era samveten!

Anonym sa...

shit va muppig reaktion av dig F! Det var nog bara du som tolkade detta ur hennes inlägg, och allvarligt prata med din kära tjej istället för lägga ut ett inlägg på din blogg, fan bor ni inte tillsammans?
riktigt larvigt....men ni killar e ju såna hära..så.. :P
Em

Fredrik Envier sa...

Klart att vi pratar, eller skrek åt varandra vid det tillfället faktiskt. Inlägget i bloggen var mer att få tömma mig själv på ord...