Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, juni 24, 2009

Dagens lunchtips – Musikens hus aka Uppsala konsert och kongress

ukk
Har varit där och käkat vid ett par tillfällen förut och varit rätt så imponerad. Var dock där igen och har bestämt mig för att det är ett mycket bra lunchalternativ. Kostar förvisso 95 kronor, men som jag sa idag så verkar det vara det nya 79. Inflationen tar ut sin rätt och späder på lunchpriset en aning, allting klingar så otroligt bra i finanskrisens spår.

Hur som helst, god mat, god salladsbuffé och trevlig personal (iallafall den jag stött på). Nu under sommartid är det dessutom förträffligt att sitta på deras stora uteservering under de stora parasollen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte provat på Åkantens lunchalternativ i Saluhallen? Grymt god mat och kostar under 80 kr.

Fredrik Envier sa...

Kör Åkanten luncher? Det hade jag ingen aning om... Eller menar du i Saluhallen som du säger? Värt att kollas upp iallafall.

Anonym sa...

Jag blandar förmodligen ihop namnen. Jag menar restaurangen som ligger i Saluhallen. Nu har de stängt därinne och kör lunchserveringen på uteserveringen.

Helen sa...

Jag skulle varmt rekomendera domtrappkällaren supergott och mysigt.

Fredrik Envier sa...

Jo, jag hörde det av Mäklarn att det skulle vara en hit. Ska prova Domtrappskällarn imorgon tänkte jag.