Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, juni 25, 2009

Dagens lunchtips - Åkanten i Uppsala


Detta tips fick jag faktiskt från en läsare, som jag tog vara på och provade på med detsamma. Det är Svenssons Åkanten som faktiskt serverar en i dagsläget väldigt prisaggressiv lunch. Dock känns det som man får vad man betalar för, dvs inte så väldigt mycket och mättande. Jag är inte den som skriker efter stora portioner då jag själv är rätt liten i maten, men detta var faktiskt i minsta laget. Det var dock gott och utsikten kan man inte klaga på, sitta direkt vid ån under tjusiga parasoller med lite skön musik. Måltidsdrycken kändes också klen, den bestod utav sodavatten. Möjligt att man kunde fått annat om man frågade, men när jag frågade om dryck peka han på sodavattnet. Känns som en del utav det prisaggressiva.

79 kronor kostade lunchen och bör ju ses som väldigt lågt med tanke på hur övriga Uppsalas lunchställen börjat lägga sig.

1 kommentar:

Elin sa...

Jag gillar Salt's luncher..du har säkert varit där!
Stora portioner, flera olika rätter, en för alla.
Det är inte ofta min man blir mätt när vi äter ute men sist vi var där lämnade han kvar det sista ;)
Dessutom en härlig salladsbuffe och valfri dryck..
Prisvärda 79 bagis! :)