Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, oktober 20, 2009

Kaffeautomater - ja, vad säger man?


Det är uppenbarligen något allvarligt fel på kaffeautomaterna hos den kund jag sitter hos? Nån som läser min blogg och jobbar med dylikt kan ju gärna få yttra sig. Det finns ju faktiskt en minimal risk att vi har någon kaffeautomatsfixare där ute. Imorse när jag kommer till jobbet, går till kaffeautomaten som vanligt. Knappar in extra stor, extra stark och klickar sen på kaffe med socker. Ut i koppen kommer något ljusbrunt som inte alls liknar det kaffe jag just beställt, snarare kaffe med slaggprodukter från mjölkpulver. Jag går smått irriterat och häller ut sörjan, går tillbaka och provar maskin två och samma sak händer. Detta har hänt förut, men då har det ordnat sig på kopp två. Med tanke på vilket tryck det är nere vid automaterna klockan åtta på morgonen så gav jag här upp. Ett otroligt I-landsproblem om man jämför med vad som skrivs om i tidningarna, men ni vet hur hårt man kan ta motgångar på morgonen när man är trött.

En annan motgång som skedde var när jag (och Robin) kom ut till bilen i morse. Det har ju legat en mystisk dimma över stan hela natten och morgonen som självklart bidragit till en enormt hård is som lagt sig. Ishelvete var så hård att min svindyra isskrapa gick sönder. Det är en sån där med vadderat handtag och extra effektivt blad. Tjena hej...

Jaja, GOD MORGON! Jag är fortfarande glad för att jag har en sån underbart vacker flickvän och att menyn ser så lovande ut på Le Parc. Tack för mig!

1 kommentar:

Carina sa...

Hahaha, du är rolig du=)