Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, oktober 11, 2009

Vad har hänt med mitt IKEA?


Förut älskade jag och tjejen att spatsera runt på IKEA på söndagarna helt enligt stora svenssonhandboken. Nu gör vi aldrig det längre. Har vi tappat svenssonfacklam eller har Kamprad byggt fel? Skulle förvisso kunna vara så att vi har haft minskade behov då vi snart ska flytta. Känner dock att det nya IKEA i Uppsala inte känns riktigt hemma ännu. Någon som känner likadant?

4 kommentarer:

Linn sa...

Hehe..tog ett tag innan man vänjde sig..men nu tycker jag det är roligare tillomed,känns som om det finns mer saker o shoppa,min man hatar att gå o strosa runt på ikea,haha kul med en man som vill det ;) Jag tycker att matplatsen /Resturangen är mycket bättre nu än förr :)

Anonym sa...

Hej! Ikea här i uppsala känns som en industri lokal typ.. Förut va ikea mysigt men nu nej. Så ni är inte ensammma om att tycka så :)

Sandra sa...

Plus att det luktar ALLTID ruttna ägg så fort man kommer in fram garaget. Blä!

Emelie sa...

Jag älskar IKEA! =) Dock är det lite knepigt att man ska plocka på sig allt på nedre planet, oftast har man ju hunnit glömma bort vad det var man skulle ha när man kommer dit (eller iaf jag) :S
Det roligaste och bästa är ju alla små "lägenheter" =)

Men samtidigt har man varit där så mycket att mycket känns redan gammalt =(