Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, oktober 12, 2009

Nu brinner det här också!


Inte trodde jag att nån av mina bekanta skulle få bilen uppeldad. Än mindre att någon av mina bekanta som bor i samma kvarter där vi bor, rättare sagt tre hus bort. Men visst, inatt hände det. Min kompis Rikard fick sin bil uppeldad av nån idiot. Flera andra bilar fick rutorna inslagna, men det var bara hans de lyckats elda upp. Fan vad jag önskar att jag sprang på en sån där tomte som roade sig med att försöka sätta eld på en bild, fy fan vad intressant det hade varit. Självklart inte mer våld än vad nöden kräver, men hey? HUUUR jävla nödvändigt känns det inte att få stopp på den här skiten? Med andra ord MYCKET NÖD!

UNT har skrivit om händelsen också.

12 kommentarer:

Rickard sa...

Jävla tomtar :( hur ska jag nu ta mig till jobbet?

Elin sa...

Jag skulle tycka det vore väldigt intressant att höra din åsikt gällande den senaste tidens rapportering om kokain på Uppsalas krogar. Hur vanligt är det egentligen?

Anonym sa...

Ooooh noooo! Stackars Richard!
Fan, jag trodde vi bodde i ett riktigt lugnt svenneområde men tydligen hade jag fel.
För övrigt vet jag inte om jag är dum men jag ser absolut ingen logik i det här med att elda upp bilar.

Fredrik Envier sa...

Elin (den första). Jag har ingen direkt uppfattning om just kokain på krogen. Däremot vet jag att det förekommer en del droger. Under tiden då Seven fanns hände det rätt ofta att vi (våra vakter) ingrep och tillkallade polis för att gäster var misstänkta för att ha tagit droger. Vanligt förekommande skulle jag nog säga, men det är väl inte så att man ser folk stå och snorta linor på toaletter som i någon amerikansk film... ;)

Larsson sa...

man borde få betalt för att läxa upp dessa tomtar här har ännu ingen bil brunnit men här hjälps vi åt att hålla ögon och öron öppna så de inte blir några bränder.

tomtarna som satte eld på din kompis bil. som du skrev ha en ordäntlig smäll så dom vet att dom ska hålla sig där ifrån.

Fredrik Envier sa...

En ordentlig smäll var nog milt uttryckt. Öga för öga förespråkar jag... ;)

Anonym sa...

Nu vill vi höra lite Kalas skvaller! :)
Jag va där förra lördagen,skulle köpa 2 öl i baren, skulle pröjsa med kort men bartendern sa att dom hade blivit tillsagda att dom måste dra kortet på minst 300kr. känns jävligt B för att vara en krog att man inte kan köpa en öl utan att få massa kontanter tillbaka. Aldrig varit med om förut. tell me what you know!

Martin sa...

ja tänk när dom eldar upp våra bilar, då jävlar ska jag rulla skiten i bensin och hänga upp han brinnandes i flaggstången istället för dinbostad flaggan.

Larsson sa...

ja om dom jävla tomtarna själva har bil eller moped skulle man elda upp deras bilar eller mopeder framför ögonen på dom eller krossa deras färdmedel å lämna tillbaka i en säck.

slavsta sa...

Men Tyvär e vissa delar av Slavsta ett riktigt Social falls ställe, de bor väldigt många parasiter i det området efterom hyrorna är så höga, soc hyr väldigt många lägenheter till soc fall.
Inte många som har råd el lust att betala 8000 för en liten 3a.

Anonym sa...

Men bara för att man är ett "socialfall" betyder ju inte det att man är kriminell lr lågutbildad,finns massor nu som måste ta hjälp av sos i dessa dåliga tider.Låter rätt så fult o säga: socialfall

Fredrik Envier sa...

Socialfall är självklart en ful generaliserande gruppering.