Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, oktober 01, 2009

En after work-öl, jo tjena! :)

DSC07136
Skulle ut på en efterlängtad after work-öl med min kollega igår. Vi har pratat om det sjukt länge, men det har liksom aldrig lyckats bli av. Men igår så hade vi i alla fall bokat datum och styrt allting. Började kvällen på Tilltugg och käkade brutalt många rätter, riktigt jävla najs måste jag säga. Hittade några nya favoriter på menyn där också som jag ska introducera min flickvän för. Vi hade skittrevligt, satt och pratade om det ena och det andra och tiden flög iväg...liksom ölen. Efter vi var klara där ville Rikard bli introducerad till lite fler ställen på stan, så jag tog honom på en liten sväng.
DSC07137
Först blev det förbi Plock där vi tog en varsin öl och en drink. Vet inte om det blev nån shot också, det rann nämligen ner lite Fisherman under kvällen som folk ställde fram till höger och vänster. Efter detta drog vi vidare mot Ett å ett, eller Ågatan 11, eller vad det nu heter. Där hade de stängt, eller höll på att stänga. Vi hann dock sätta in näsan och beställa en shot mitt i stängningen.
DSC07139
Färden bar sedan vidare av mot Bullit, vilket faktiskt var vårat slutmål. Här träffade vi på flera stycken kända ansikten, självklart Petro som styr stället med järnhand och även Falken och Robin (inte min svåger utan en gammal mallisbartender). Skittrevligt att träffa alla gamla vänner som man inte ser lika ofta längre, då man inte befinner sig i krogbranschen som tidigare.

Har ett svagt minne av att vi faktiskt gick förbi Terassen också, men här är det fan suddigt måste jag erkänna. Vart summa summarum en supertrevlig kväll allt som allt, inte fullt lika trevlig dagen efter. Men va fan, det är det väl värt I guess? :)

Jo just ja, vet att Josephine har nämnt det lite granna i sin blogg. Vi fick nämligen besked om en sak vi väntat på ett tag som var väldigt glädjande igår. Känns otroligt kul och det är verkligen något att se fram emot. Nu blir ju folk galna och vill veta, men vi talar om det inom kort! ;) Gissningarna lär väl hagla... Haha...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror på husköp jag ;)
Kul för er... :)

Anonym sa...

En till BÄBIS? :)