Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, oktober 28, 2009

Tänt var det här!

DAGHEMSBRAND I JAKOBSBERG
Häromdagen pratade jag och Josephine om hur farligt det var om det började brinna i någon närliggande lägenhet. Jag sa att jag trodde man var rätt säker i sin lägenhet och var själv inte så orolig om något sådant skulle hända. 

Inatt hände något olustigt... Jag vaknade vid mitt in natten av att det var ett jäkla liv i trapphuset. Folk som gapa och slog i trappräcket. Tänkte inte så mycket på det, utan somnade efter en stund om igen.

Imorse när jag skulle sticka till tandläkaren (mmm, var där igen och putsade lite tänder), så fick jag se att en av våra grannar fått dörren inslagen. Hela låskolven var borta och dörren var helt sprucken. Nere i trapphuset låg fullt med glassplitter efter nån hade krossat rutan till trapphusdörren.

Nyfiken som man är så rinde jag polisens ledningscentral för att höra vad som hänt. Med tanke på sättet de tagit sig in i lägenheten, så tydde allt på att det var polisen eller brandkåren. Det visade sig vara det sistnämnda, det hade nämligen börjat brinna i grannlägenheten och tagit eld i en gardin. Vet inte om det inte var någon hemma, men de slog tydligen in dörren i alla fall.

Läskigt när det ger 10 meter ifrån där man ligger och sover.

Inga kommentarer: