Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, oktober 19, 2009

Sverigedemokraterna i blåsvädret igen – väljarstödet ökar!

jimmieå Med ständigt stigande väljarstöd ger sig SD ut i blåsvädret igen med partiledaren Jimmie Åkesson i spetsen. Denna gång i en laddad debattartikel pekar han ut muslimerna som vårt största hot. Det som jag tycker är snäppet mer intressant och ständigt återkommande, är medias agerande och ställningstagande. För inte så längesen kunde man läsa att SD inte fick annonsera i Aftonbladet. Ett anmärkningsvärt ställningstagande om du frågar mig. Har man nu plötsligt börja välja annonser efter hur vida man gillar innehållet eller ej? Uppmanar inte vi folk att driva sina politiska frågor via politiska partier, även om åsikterna är lite vassa som i detta fallet med SD. När militanta veganer skriver mördare på pälsbutiker uppmanas dem att driva sina frågor enligt den laglydiga vägen. Men plötsligt, när man berör den heta potatisen invandrarpolitik så möter man på patrull, från självaste Aftonbladet.

Aftonbladet är ute på djupt vatten anser jag och precis som de bileldande vandalerna i Gottsunda och runt om i Sverige så tror jag inte man inser vilken effekt det hela får. När media medvetet vinklar och döljer information för svensson ökar istället stödet för partiet som media försöker tysta ned. Sverigedemokraterna har väl aldrig fått så mycket marknadsföring som den senaste tiden, utan att det kostat speciellt många kronor.

Statsministern känner sig tvingad att gå till attack och gör ett uttalande, han erkänner "att det finns spänningar i det svenska samhället, som bottnar i olika ideologi och olika religiösa uppfattningar". Hans lösning på problemet är istället att öka toleransen och nyfikenhet mellan människor med olika bakgrund. Jag tror snarare på att försöka öppna upp för en mer öppen debatt. Våga diskutera invandrarpolitiken med Svenska folket. Få upp problemen till ytan och våga tala om dem, i öppna debatter. Jag är inte nyfiken och är inte speciellt intresserad av att bli heller. Sen får du kalla mig konservativ, trångsynt eller vad du vill.

Ett ökat stöd för SD tolkar jag som ett missnöje från Svenska folket. För ärligt talat, tror jag inte att SD är ett parti med så brett valmanifest så de kan anses som seriösa. Och många anhängare står nog inte bakom deras åsikter, men röstar ändå i sin tysthet. För inga andra partier vågar ta i den heta potatisen, så rösterna fortsätter att tillfalla SD.

Med risk för att trampa väldigt många på tårna vill jag avsluta med att säga att grunden till mycket av den här soppan är skit, dvs religion. För mig är religion övernaturligt mumbo jumbo och det är till det närmaste pinsamt att man låter världen till stor del styras utav det. Jag är inte speciellt påläst om religion, men jag känner att det är något otroligt förlegat och hör inte hemma i den moderna värld vi lever i. Stena folk och offerlamm, nej tack!

Inga kommentarer: