Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, december 29, 2007

Background story

Kul att läsarna till bloggen är med och ger idéer till vad jag ska skriva om. Måste tillägga en sak dock, att varje gång en person skriver en kommentar så blir man minst lika nyfiken om personen som skriver och varför denne undrar så mycket om ens liv. Så ni som kommenterar, skriv gärna lite mer om vem NI är och varför just DU sitter och läser min blogg. Svårt att tro att mitt liv skulle vara så otroligt intressant?! ;)

Senaste önskemålet var hur som helst att skriva lite background story på mig själv och tjejen. När det gäller Josephine får hon nog skriva sin själv.

Jag är hur som helst uppvuxen i Uppsala, närmare bestämt Heidenstam och Löten för dem som vet vart de ligger. Föddes 1976 och bodde där i närmare 10 år. Sen har jag flyttat runt en hel del i stan. Bott på Bellman, Svartbäcken, Knivsta, Gottsunda (burr) och säkert någon till del som jag missat. Flyttade till Stockholm/Sollentuna när jag var 19 år. Efter några år flyttade jag mig in mot citykärnan och bodde vid Odenplan. Där bodde jag i nästan 10 år tills jag flyttade tillbaka till Uppsala för att starta upp Seven för lite drygt 2½ år sedan.

Jag börjat min karriär inom IT-svängen och fick paralellt ett intresse för charter och festfixeri. I samband med att IT-bubblan sprack tog jag chansen och åkte ner några säsonger på Mallorca där vi arrangerade partybåtar, bbq-fester m.m. I samband med detta startade vi upp det som idag är VÄL KÄNT som Magaluf Reunion Party.

I samband med detta fick en krögare upp ögonen för mig och jag började mitt första riktiga arbete i nattklubbsbranschen som nattklubbschef på Farbror & Co i Upplands Väsby. Jadu, någonstans måste man ju faktiskt börja! ;)

Efter en tid där kom jag i kontakt med en gammal ytlig bekant vid namn Hasse. En "klubbkille" som knegat i Stockholms klubbliv i över 10 år. Han undrade om jag var intresserad av att starta ett klubbprojekt med honom vilket lät helt klart intressant. Det som sedan tog form var klubben Alarma som låg på Kungsgatan 50 vid Hötorget i Stockholm. Här körde vi ett tag tills det skars sig med krögaren, vilket gjorde att vi tog vårt pick och pack för att starta upp en ny klubb i liknande stuk.

Klubbkonceptet Nasty tog form och slog upp portarna den 28 November 2003. Denna klubb gick till historien på många sätt. Den stack i ögonen på folk, men gjorde sig också känd över hela sverige för sina spektakulära teman och sin välbesökta hemsida. En tid i livet jag aldrig kommer att glömma. I mitten på 2005 var det dags för att Nasty att lägga ned, detta pga lokalerna som klubben huserade i skulle genomgå en enorm förändring. Närmare 10 miljoner skulle skjutas in och en exklusiv klubb av annan typ skulle in för att matcha hotellet och restaurangen som låg ovanför.

I samma veva som detta bar det iväg hem mot hemtrakterna där Seven startades upp.

Självklart finns det mängder av saker som skett genom åren som inte kommit med här, men det är ändå en snabb lite resumé på mitt lilla liv. Återigen på request från folket! :)

Inga kommentarer: