Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, december 28, 2007

Kryddkriget


Det är väl lika bra att jag skriver om det nämnda kryddkriget. Efter lite över 200 personer lustigt nog intresserar sig för mitt liv dagligen så kan jag inte förvänta mig att alla dessa ska känna till detta.

Det var ganska precis 2 år sen, när jag och Josephine inte bodde tillsammans ännu. Av någon anledning började vi då att tävla om vem som hade bäst och finast kryddhylla. Det är ju inte bara mängden kryddor som räknas, utan att det också är enhetligt och snyggt. Santa Maria är ju det som gäller tveklöst.

Tävlingsmänniska som man är så handlade jag alltid 3-4 kryddor vid varje butiksbesök. För den som handlat lite kryddor vet att det är inte alla butiker som har alla sorters kryddor heller. Så ibland när man besökte något större varuhus kunde det vara så att man gick ut med närmare 10 kryddor. Vill även minnas att jag tog hem segern i detta kryddkrig.

Roligast var ändå när vi sedan flyttade ihop och skulle sammanfoga två enorma kryddhyllor till en. Tro att det blev dubletter, stod med nästan 200 kryddor! :)

Så sitt inte och slöa, iväg till ICA och köp lite schyssta kryddor. Är det någon krydda som ni inte vet vad den ska användas till kan ni alltid höra av er! ;)

Inga kommentarer: