Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 05, 2007

Mardrömsmorgon för Josephine

Den här morgonen började väl kanske inte precis som man hade önskat. Josephine försov sig och vaknade halv nio. Då ska Elliot redan vara i skolan, han sov nämligen som en stock han med. Ganstern som brukar vakna med ett Maaaaaaammmmaaaa kl halv sju i normala fall. Men icke, inte när man behöver det. Som det inte vore nog med skolan så börjar hon ju jobba strax efter kl nio.

Nu kan man tro att jag bara ligger och dunar vidare i all kaos, men jag får av någon anledning sjukt dåligt samvete när hon försover sig och hennes morgon/förmiddag blir ett stort kaos. Förmodligen för att jag är en stor anledning till att det blir så, hon tvingar sig att vara vaken längre än vad hon skulle gjort om jag inte fanns.

Ligger fortfarande i sängen med hennes bärbara, så skönt att kunna utföra lite arbete härifrån utan att behöva kliva upp. Har för övrigt bara sovit några få timmar inatt, så borde faktiskt sova någon timme till.

Kollade filmen Number 23 igår natt. Var en rätt speciell film, dock rätt spännande men mycket skev. För er som sett den vet vad jag menar. Efter filmen var slut låg jag och fundera en del och tittade på klockan 3:57 stod den på. 3x7=28 - 5 = 23

Ja, ni fattar grejen... Man blir verkligen skev av filmen.

1 kommentar:

Anonym sa...

3x7 e väl 21 iallafall? ;)