Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, december 30, 2007

Nyårsafton på ingående


Klockan är 06.30 och jag sitter i vardagsrummet. Gav John Blund några tappra försök innan jag gav upp. Det enda som faktiskt är skönt att gå upp så här tidigt är att det är knäpptyst, det enda man hör är klockan som tickar och möjligtvis vinden som försöker slita loss både julbelysning och vindskydd på balkongen. Förutom dessa två är det helt tyst. En superb miljö att sitta och grubbla över ett och annat i.

Nu råkar det ju vara så att det är nyårsafton imorgon. Jag och min käresta håller fortfarande på att fundera över vad vi ska ta och hitta på. Elliot fick välja vad han ville hitta på, han valde att åka ut till Vänge med den tidigare omskrivna farmorn. ;) Blir säkerligen roligare för honom där ute med andra barn samt fyrverkeri och annat skoj. Vi vet ju ännu inte om vi kommer vara hemma, åka bort eller gå ut... Själv har jag tillbringat alldeles för många år på krogen, då jag arbetat i branschen. Förvisso kan det vara kul att vara på andra sidan, slippa all stress och nervositet för att det ska komma folk osv. Nyår är ju inte riktigt som juldagen, utan en jävligt jobbig dag rent krogmässigt. Alla ska ha sjuka löner, vanligtvis de dubbla mot vanliga kvällar. Folk kommer sent om de ens kommer, vanligtvis blir det en smäll efter tolvslaget. Ska man lyckas med middagen bör man få en skön, privat och personlig touch på det hela. Vill inte skapa skolmatsalskänsla där 300 främmande människor sitter inskyfflade med varandra.

Åter till vår nyårsafton, som faktiskt är den viktigaste, iallafall i den här bloggen. Ett förslag som ligger är att styra ihop något med min gamla barndomsvän Rikard och hans tjej. Det är faktiskt det bästa förslaget hittills, beroende på vilka fler man bjuder in till denna tillställning. Det hela lär sannolikt gå av stapeln hos oss i sådant fall med någon tjusig middag, god dryck och lite champagne vid tolvslaget. Problemet är ju att man sannolikt kommer vilja dra sig utåt när klockan trillar över tolv, man befunnit sig på dessa 99 kvm i alldeles för många immar. Det är här det känns lite motigt, för jag vill helst inte gå ut på en dag som Nyårsafton.

Ska slå Rikard en signal när vanligt folk förväntas kunna vakna, när det nu skulle vara?! Kan ju dra iväg ett SMS (som förhoppningsvis väcker honom) och be honom ringa mig när han vaknar... Hihi, lite smått elakt men säkerligen funktionellt. :)

Inga kommentarer: