Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, december 14, 2007

Kan det inte bli sommar?


Fan vad man saknar sommaren när det är mörkt och kallt så innåt helvete. Nog för att jag gillar när det är mörkt, då det blir lite mysigare då. Man ser inte alla skavanker i omgivningen. Som lite likt en nattklubb. Större delen av alla nattklubbar ser inte bra ut i dagsljus. En semester skulle verkligen vara välbehövd nu, komma till någon varm plats. Bilden som jag flikte in inlägget till ära kommer från Mallorca i somras. Vi satt på ett ställe som heter Robinson Cruoes, ligger precis nere vid strandpromenaden. Jättemysig omgivning och trevlig restaurang, maten duger! ;)

Har varit usel på att blogga den här veckan, men det är väl som allt. Kommer och går i vågor med motivationen. Har inte lika stort behov av att skriva alla dagar. Men då det finns ett par hundra trogna läsare, så kanske man borde ge sig en "hästspark" i röven och skriva lite mer.

Jag och tjejen hade ett totalt meninglöst gnabb igår kväll innan sängdags, verkligen totalt meningslöst och om ingenting. Men bara för att vi båda är lite stolta av oss så somnade Josephine och Fredrik vart vaken hela natten, igen. :( Satt å kolla på en film, som förvisso var rätt ok. Tror den hette "The Shawshank Redemption", handlade om några killar som satt på ett fängelse med just namnet Shawshank. Till skillnad från vanliga fängelsefilmer så handlade inte hela handlingen om att rymma. Helt klart sevärd, även om den är från typ 1994.

Med tanke på att jag gick och la mig kl 6 imorse, så sov jag bort nästan hela dagen. Lyckades ta mig upp vid halv två, för att sen krascha i sängen igen någon timme snare. Så jag fick lov att ta mig upp när Josephine kom hem.

Just ja, glömde bort att säga att jag INNAN vi börjat gnabba om de där meningslösa så hade jag planerat att skicka ett litet blommogram med 7 röda rosor till hennes jobb, för att tala om hur mycket jag älskar henne och glad jag är för att hon finns till. Men efter tjafset så sjönk den motiveringen rejält. Dock ändrade jag mig i sista sekund innan jag gick och lade mig och beställde ett sådant. För den som inte vet så betyder 7 röda rosor "Jag älskar dig" på blommornas språk. Så när man i vanliga fall köper 10 röda rosor kan man ju tänka till en gång till vem man ger dem till. Är tjejen eller killen riktigt påläst är det nämligen att fria, dvs "Vill du gifta dig med mig?"

Ska strax iväg till Aspentos och käka lite kvällsmat, för andra kvällen i rad. En av de bättre kvarterskrogarna jag stött på. Lyckats slippa alla fyllskallar och ändå ligga bara några meter från närmsta bostadshus. Apropå kvarterskrogar så får jag väl en fet smäll om jag placerar Edsbacka Krog där. Men när jag bodde i Sollentuna/Edsbacka bodde jag nämligen ca 100-150 meter ifrån Edsbacka krog. För den som INTE vet vad Edbsbacka Korg är, så kan jag tala om att det är en enda restaurangen i hela Sverige som har två stjärnor i Guide Michelin. Tro det eller ej, men trots att jag bott där i flertalet år har jag aldrig ätit där. Inte för den sakens skull att det kostar en förmögenhet, utan snarare att det legat för nära. När man går ut och äter fint, då vill man ju att det ska vara ett litet äventyr. Klär ju inte upp sig för att gå på finrestaurang och går sedan 150 meter. Känns dock mer motiverad nu när jag bor i Uppsala att planera in en tripp dit.

Inga kommentarer: