Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, december 06, 2007

Sexy morning outfit


Nyvaken aka nyspräng kl 13.10. Det är förlåtligt när man ligger och tittar på en film i sängen till kl 4 på natten, "pussade" förvisso min flickvän lite extra innan hon fick somna om igen och jag lägga mig och inleda min törnrosasömn. Satt å bläddra lite i bloggen, såg fan inte kul ut någonstans... Men det har varit en rätt tråkig vecka, så det är väl det jag ska förmedla.

Har slitit fram en gammal morgonrock, ingen sådan där gammal ful froté utan mer en sådan där siden... *host* polyester! ;) Otippat skön, skulle passa mig bra och strosa runt i om dagarna, fast då en i äkta siden.

Ikväll har Josephine tjejmiddag hos oss, så karln i huset är utslängd. Får umgås med den andra halvan som förvisso blev själv hemma istället när hans dam lättar. Blir väl en film på tu man hand med lite myspys i soffan! ;)

Tänkte göra lite nytta till ikväll, handla lite julbelysning till balkongen. Såg att grannen hade pimpat sin balkong värre än vår. För er som inte vet har vi en enorm disco-balkong där vi bor, är väl egentligen bara en kul i taket som saknas.


Vi bestämde oss nämligen i somras för att göra ett ryck och fixa till balkongen så man kunde använda den så mycket som möjligt. Det slutade med en stor fet markis, vindskydd på sidorna och en grön matta samt nya möbler. Hitttills är allting ganska normalt, men så var vi tvungen att ge det lilla extra. Så vi beställde en halogeninfra på 1300w, ni vet en sådan där som lyser upp med rött ljus och värmer på som satan. Till detta ett par rejäla utomhushögtalare som tål köld, regn och allt annat skit som de kan utsättas för utomhus samt självklart nya utomhusmöbler och lite extra eluttag ute för grillen och annat.
När vi höll på med vår balkong satt nämligen grannen upp några vindskydd också, klena som satan och såg ut som de var köpta på den lokala ICA-butiken. Lövtunna stackare som man kunde kasta pappersflygplan med. Våra är så satans tunga att det är precis att man kan bära dem själv, rejäla grejer alltså. Tänker inte förlora på en julbelysning. De hade dessutom valt en sådan där snygg jävel, blå led-belysning... Ser sjukt snyggt ut nedifrån. Så jag ska göra mig iordning efter jag bloggat klart nu och bege mig ned på stan för att inhandla just en sådan. Ska se om vi inte kan få fram en bild på det hela så ni ser hur allt ser ut.

Inga kommentarer: