Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 19, 2007

Resumé från den gångna veckan

Jadu, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Försöka skriva ett inlägg som ska vara en resumé på den gångna veckan utan att det blir för långt.

Fredagen vart en lugn kväll, med mat på restaurang Aspentos och lugn hemmakväll med Monopol som vanligt! ;) Suveränt lyckad kvarterskrog för övrigt, lyckats hålla borta allt slödder och schysst mat bara 100-150 meter hemifrån. Ska tilläggas att det inte gick allt för bra för Josephine i Monopol, vilket gjorde att humöret dalade.

Lördagen bjöd på lite annat, inte allt så lyckat som man kanske helst sett det. Josephine hade julbord med jobbet och de skulle på Bowlaget för att köra discobowling. Jag passa på att gå ut en sväng med Robban för att sedan möta upp frisörtjejerna på Bullit. De bestämde sig sedan för att dra till Platina, men efter en liten stunds besök begav de sig till BJ. Jag och Robban bestämde oss dock för att göra en egen bedömning och begav oss först till Platina. Här intogs det väl en och annan för många shot av det goda. Ska väl erkänna att kvällen slutade inte helt lyckat. :(

Söndagen, den befarade dagen för både mig och Josephine. Tycker ju inte om att hon ska må dåligt, samtidigt som man inte vill bli en helt annan person för att man är i ett förhållande. Har ju tyvärr vänner som faktiskt avskärmar sig från omgivningen när de gått in i ett förhållande, är väl enormt tragiskt!? Kryssningen var ju en resa att minnas också. Nog för att vi inte var så gräsligt många, men 12-13 laddade personer till max. Inledde kvällen med ett julbord och massa dryck, snaps och allt som hör till. Kvällen fortsatte med massor av fest, vi lyckades till och med landa i ett tumult på båten. Tror det var någon som puttade till Alex, varpå en mindre dispyt bröt ut. Speedy gonsales som man är var man snabbt där och skulle "sära" på dem, eller vad det nu var. Slutade med att man var en av "de misstänkta" när väl Silja-personalen kom till platsen. Slutade dock lyckligt, och moståndaren blev avsatt i Åbo. ;) Vart inte mycket sömn alls om ens något, vilket gjorde att man var lagom kry när man väl kom till stockholm på kvällningen.

Måndag, nu skulle jag hem hade jag lovat Josephine. Men på något vis förträngde jag dessa och föll för grupptrycket, vi skulle bara en sväng till Soap Bar. Här vart det lite föda i form av Kantarellsoppa för mig, några soppliknande röror till de andra.

Tisdag och onsdag har tillbringats till största delen i sängen. Tog mig upp en sväng på tisdag kväll kl 19 för att kolla på några filmer... (4 st) Somnade lagom till Josephine skulle gå upp. Får så dåligt samvete när hon ligger och sover med mig i soffan bara för att vi ska kunna umgås så mycket som möjligt. Måste prioritera en tv till sovrummet, det är väl existensminimum nu för tiden väl? Full HD-tv, (minst 50") i vardagsrum och sovrum kommer vara en lika självklarhet som en mobiltelefon.

Nu är det onsdagkväll, Josephine har lite vänner på besök som hon lovat att klippa då det är fullt på jobbet så blir det lättast att beta av några i hemmet. Jag kan väl säga att jag fortfarande inte är i fas från söndagen och måndagen. Måste försöka att få i sig lite föda också... Måttligt roande blogg, men så här kan livet se ut ibland.

Inga kommentarer: