Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, september 03, 2009

Jag har dåligt inflytande på folk


Att jag kan ha dåligt inflytande på folk har jag hört förut, på så sätt att det alltid hittas på några dumheter med mig i närhete. Är liksom busig i själen på något vis. Men det jag inte visste var att det även påverkade äldre människor. Nilla rådfrågade nämligen lite om att köpa bärbar dator, fick några råd och sen tog det inte lång stund innan vi stod på ONOFF med en låda innehållande just en bärbar dator. Var inte riktigt den vi tittat ut på nätet, utan blev en annan bra maskin för lite över fem tusen kronor. Så jävla trevlig prisnivå bärbara datorer kommit ned i, för att inte tala alla netbooks som går att köpa för ännu mindre. Faktiskt rätt sugen på en lätt rackare med ganska liten skärm, en liten portabel bloggdator och allt-i-allo liksom. Får se, nu har hur som helst Nilla blivit med bärbar, nu är det bara morsan kvar! ;)

Eftersom jag var bidragande orsak till att hon köpte datorn idag, kände jag att det var mitt ansvar att se till att hon skulle komma igång med den ordentligt. Fick därför följa med ut till Björklinge där hon bor och installera den så allt blev som det skulle. Även om det är sjukt enkelt, så kan man alltid göra massa små fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är för go du.kram från moster