Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, september 09, 2009

Fotbollsfeber hos Andersson/Lundberg

Jag gillar ju stora sporthändelser… Kanske inte för sporten i sig, utan mer den stora gemenskapen som ofta blir kring sporthändelser… Och sen får man ju dricka god öl och käka massa jordnötter och annat snacks.

DSC06947
Har fått låna en draught master av Robin, så vi har lite rinnande fatöl i lägenheten, känns som ett måste bara när man haft den några minuter! ;) Lika självklart som ismaskin, vinkyl och andra nödvändiga livsuppehållande saker i hemmet.

DSC06948
Hade som sagt laddat upp med jordnötter av alla slag, chips, öl och lösviktsgodis… Problemet var bara att jag åt så jävla mycket mat…STARK mat till middag, så suget efter salt och nötter var måttligt när det väl kom till “efterrätten”.

 DSC06949
Sindy var förvånande nyfiken på det blågula som rörde sig på teven och vägrade att somna, men mot slutspurten så klarade inte den lilla kroppen av att vara vaken, så hon slog ihop butiken och somnade…PRECIS innan Sverige skickade in det avgörande (själv)målet. GRATTIS SVERIGE!

DSC06950
När hon däckat förflyttade vi henne in till hennes rätta plats, nämligen Master Bedroom.

Ska faktiskt ta mig tid och rätten att skriva ett litet inlägg om fröken Kalas i Uppsala, det känns som det är rätt i tiden. Han jagar tydligen dels bloggare till hans nya sajt, vilket är otroligt patetiskt… INGEN seriös bloggare skulle lägga upp sin blogg på en så totalt menlös hemsida som en nattklubbs hemsida?! Säg EN anledning, och den får INTE vara att du får gratis sprit!

Well, som sagt…den som väntar på något gott…det kommer mer från min sida. Jag är bitter i ämnet, men det får ni leva med…och glädja er åt. Finns väl ingen som säger så ärligt vad jag tycker om det fenomen som sker.

Inga kommentarer: