Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, september 22, 2009

Farmville fortsätter spöka hos familjen Andersson/Lundberg


Fick ett MMS av min flickvän idag, en fin naturbild... Inget konstigt med det, förrän jag läser texten: "Det här är ju också precis som på Farmville". Detta sker nämligen lite då och då, hon ser Farmville-scenarion. Samma sak var det när vi härom dagen åkte ut till Niklas i Alunda, då satt det en massa kråkor på en åker... TITTA FREDRIK utbrister hon, det är FARMVILLE.

Vad är det som håller på att hända? Ska hon börja leka skördetröska i sängen ikväll? Kommer jag bli nedtryckt i jorden som en potatis? Förväntar hon sig att jag ska leverera ägg eller mjölk?

Inga kommentarer: