Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, september 19, 2009

God morgon bloggen


Ligger i sängen och lyssnar på Josephine när hon pratar i telefon. Hon har gjort det senaste timmen skulle jag tro, med 99,9% säkerhet är det hennes mamma. Det låter så på tongångarna. Det svärs friskt och dömer ut det ena och det andra. Känns inte alls som något trevligt samtal. Men förmodligen är det som vanligt bara, lite skitsnack mellan dotter och mor. Saknar Sindy här inne. På vardagarna så brukar alltid Josephine komma in med Sindy så jag kan bädda ned henne vid mig i sängen, men idag är hon ledig så Sindy ligger ute i vardagsrummet och jollrar.
Vet inte riktigt Hur dagens upplägg ska se ut, Elliot ska på ett födelsedagskalas vid ett, ett sådant där bowlingkalas. Han har aldrig bowlat förut, så det blir kul.
Ska i alla fall bli kul att få ha min flicka en hel lördag. Kanske skulle åka en sväng till stockholm, får se hur det blir. Återkommer.

Inga kommentarer: