Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, september 21, 2009

Min underbara stressade flickvän


Imorse höll jag på att avliva Josephine mobiltelefon. Hennes larm ringde först kl 06.00, av någon ougrundlig anledning. Hon behöver nämligen inte gå upp så tidigt... Hon snoozar, jag vaknar såklart och kan inte somna om... Hon snoozar sen ytterligare 3 gånger när jag till slut säger till henne vänligt att stänga av larmet om hon ändå inte ska gå upp. Ja säger hon och fumlar med telefonen samtidigt som hon börjar snarka. Den ringer igen och hon stänger av, den här gången tar jag telefonen och stänger av larmet själv eftersom hon inte lyckas.

Kl 7 ropar Elliot från sitt rum och undrar om inte mamma ska gå upp, varpå hon vaknar till med ett ryck och upptäcker att hon försovit sig. Hör hur hon gastar lite åt Elliot att han får välja kläder själv, för hon har inte tid...hon har massa grejer att göra på morgonen. Jag går upp och duschar och när jag kommer ut från duschen hittar jag henne vid datorn. Vad gör hon? Jo, sina viktiga morgonsysslor fast hon försovit sig såklart. Hon plogar sina åkrar i Farmville.

Är det inte för underbart??? Farmville tillhör nu det viktiga på morgonen, liksom att uppdatera bloggen och läsa mail och kolla av Facebook.

Om du inte vet vad Farmville är, ska du bara vara glad och INTE gräva något mer i det. Jag känner alltför många som fastnat i träsket och har svårt att ta sig därifrån. Kokain och heroin framstår som barngodis i jämförelse med detta! :)

4 kommentarer:

Josefin sa...

hahahahhahaha du e söööt!

Anonym sa...

Hon plogar sina åkrar i farmville. haha skönt;)

Larsson sa...

de roligaste inlägget hitintills har dock begränsat mig själv å går bara in på farmville max 2 gånger/dag.

men de lustigaste av allt är ändå att patric äntligen fått en egen följe tång i unt som alla kan läsa och den värkar inte vara slut än så länge. de finns nog mer att "gräva" upp.

Rebecca sa...

BÄSTA jag läst idag! Go Justyfine!