Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, september 27, 2009

Reunion med svensexa-gänget

Vi hade en hemlig reunion igår med gänget som var med på Addes svensexa. En samling reko grabbar som har bevisat att vi kan ha jäkligt kul ihop. Någon flickvän sa att det var jäkligt konstigt med alla dessa reunion och framför allt reunon på reunion… :) Jag tyckte det var en utmärkt anledning att träffas och ha lite trevligt. Adde å andra sidan visste ingenting, ungefär som på svensexan. Strax innan kl 17 dök vi upp vid villan i Storvreta, en något tagen-på-sängen-Adde står i arbetarkläder medans vi smög upp på verandan och sätter oss.

Hela tilltaget var rätt så spontant, vi hade egentligen tänkt att köpa med oss käk och grilla med det blev istället att gå till den lokala pizzerian. Tyvärr var jag så jävla dålig på att ta kort på den här tillställningen, fick dock en otroligt manlig eller ska jag säga grabbig filmsnutt som kommer här nere.

 
Mats, en av killarna i sällskapet, envisades med att det skulle visas styrkeprov från grabbarna. Lyckades hålla mig ifrån det hela själv, men här ser ni i alla fall Adde visa lite styrkeprov. :)

DSC07122
DSC07123
Efter vi käkat på pizzerian drog vi tillbaka till villan och lirade lite poker. Faktiskt första gången jag spelar poker liv, har bara kört en del på nätet. Visade sig faktiskt gå jäkligt bra, så passa bra att jag vann hela köret och blev 800 kr rikare. Fyllenivån var rätt hög här på stora delar av sällskapet, allra helst han som räknade upp markerna… Haha, tog säkert 20 minuter innan vi enats om vad markerna var värda. Haha…

DSC07120
Just ja, glömde berätta om när vi gick från pizzerian. Mats fortsatte att envisas med att uppvisa styrkeprov. Den här gången sa han att han kunde bära mig och Adde på ryggen hela vägen hem till villan. Jag ser uppenbarligen ut att väga ungefär lika mycket som ett löv. Först hoppade Adde upp på ryggen, efter det gjorde jag några försök och till slut låg vi i en enda stor hög i gräset och skrattade så tårarna sprutade. Moget? Inte ett dugg, men det är kul att få vara lite barnslig ibland.

Efter ett tag kom Addes fru hem, hon var utkörd från huset för att vi skulle kunna ha vår grabbiga tillställning. Vi hade då bestämt oss för att dra in till stan och fortsätta det hela. Då fick hon den utmärkta och smarta idén att ta fram alkoholtestaren och låta alla blåsa innan vi fick bege oss. Haha, just för stunden tyckte jag att det var en kul grej. Men så här dagen efter så kom jag ju på att det var ett genidrag från hennes sida. Hon ville helt enkelt ha koll på hur packade vi var?! :) Så hon visste i hur “trygga” händer hennes karl va i. Stephan klarade sig bäst och låg på 0,6 promille medans vi andra hade 1,6 promille och uppåt.

Väl inne i stan besökte vi Bullit, Saluhallen och slutligen Birger Jarl. Något gick dock snett här och sällskapet splittrades något så bara hälften av grabbarna kom fram. Några envisades med att gå till Flustret, medans andra hellre gick till Birger.

Jag och Stephan var dem som höll ihop allra längst, så länge att vi kunde dela taxi hem. Det var också en upplevelse utöver det vanliga. Taxichauffisen ville nämligen ha betalt i förskott… HALLÅ!? Efter ett högljutt gastande i taxin så gick vi med på att ge han pengar, även om det var något förnedrande. Som att vi inte skulle vara likvida?! Inte direkt så vi skulle åka till Stockholm…

DSC07125
Idag har jag legat i sängen till fem på kvällen, helt jäkla galet. Josephine har varit på stan med Sindy och Elliot där de träffat upp Robin, svärmor och svärfar. De käkade mat på kina, medans jag har återhämtat mig. Längesen jag var så trött, men det beror nog på att det var en väldigt lång dag igår. Strax efter åtta på kvällen gjorde jag ett krafttag och åkte och hämtade en pizza, ett försök att återställa kroppen till någorlunda vettigt läge.

Inga kommentarer: