Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, september 01, 2009

Vilken riksidiot hon blivit, den där Anna Odell

annaodell 
Kunde hon bara inte krypa tillbaka under den sten hon en gång lyckades sig kravla ut ifrån. För mig är hon lika mycket värd som en militant djurrättsaktivist som olagligt attackerar pälsbutiker och dess ägare. Vi lever i ett civiliserat samhälle där man driver sina politiska åsikter på ett just civiliserat sätt. Att folk ställer sig bakom Anna Odells tilltag, dvs ta lagen i egna händer för att göra sin åsikt och synpunkt hörd är bedrövligt.

Att hon blev fälld var bra, men straffet var ett skämt. Låt henne betala skadestånd för de kostnader hon orsakat samhället. Och framför allt, sluta ge henne tid i tv-rutan, det finns fan inget intresse att höra henne uttala sig om hur vida psykvården har agerat rätt eller fel. Vem fan är hon att uttala sig? Vad har hon för relevant utbildning och kunskap i ämnet? Min åsikt borde väl vara minst lika intressant om inte mer?

Nej, man kanske ska göra inbrott på systembolaget på söndag för att visa att jag tycker det borde vara öppet då, för det är väl ok? Ja, jag vet…det var lågt och lite lätt överdrivet.

Förbjud Anna att visas i TV och annan media, NYSS!

Inga kommentarer: