Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, september 07, 2009

Fredagens utflykt

DSC06916
Har ju varit dålig på att redovisa helgens utflykter… Fredagen var jag ju utbjuden på en “afterwork-öl” med Daniel Ågren och hans kompis med det fina namnet Fredrik Andersson. Först var tanken att vi skulle besöka någon pub, men jag föreslog Tilltugg eller Plock som ett alternativ. Tilltugg var fyllt till bristningsgränsen så det fick bli Plock, vilket inte alls är ett dåligt alternativ. Eftersom det dessutom var den Internationella Coctaildagen den här fredagen var Plock faktiskt utmärkt, för att dricka lite smaskiga drinkar.

DSC06907
Både jag och Danne var lite småsugna, så vi beställde in en rejäl samling smårätter. Ostfyllda piementos, Pommes med citronaioli, Bruschetta, Skagentoast och massa annat gott.

DSC06908
Chilli Out blev första drinken efter vi druckit ett antal öl, som namnet avslöjar innehöll drinken chilli och var dekorerad med en sådan. Det är ju något typiskt när män kommer tillsammans, vi ska alltid visa oss lite balla och tuffa, så även denna gång. Jag och Daniel käkade upp en halv chilli var, sen satt vi och vred på oss den kommande timmen.

DSC06913
Efter ett tag dök Virvla upp, hon har salongen precis bakom hörnet. Lite smått salongsberusad redan när hon kom, bjöd in sig själv och satte sig ned vid vårt bord. Hon var väldigt pratglad, hade faktiskt en och annan sak att berätta om chilli, fast jag går inte in på några detaljer av respekt för vissa inblandade.

DSC06910
De mest otippade personerna dök sedan upp, nämligen de nygifta paret Andreas och Caroline Karlsson. De hade varit ute och ätit en middag på Carl Philip, dit de fått ett presentkort som bröllopspresent. Det är nämligen inte ofta man ser dem tillsammans ute på krogen, så det kändes lite speciellt. Josephine stackarn som var hemma vart jätteavundsjuk för att de var ute och hon var hemma. Kunde vi ju självklart inte ha någon aning om… Caroline var riktigt i gasen och roade sig med att piska mig på låret, vilket resulterade i två rejäla blåmärken på min sköra kropp dagen efter.

DSC06906
Måste även visa ett SMS från Daniels kära flickvän Josefina, trots detta SMS så valde Daniel att avvika när vi var klara på Plock… Vet inte om jag ska kalla det för enormt god karaktär eller?! :) Jag, med lite sämre karaktär anslöt med Jonas och sällskap för att strosa vidare mot Birger Jarl, med ett stopp på Oasia för en drink.

freddebj
Tyvärr så slutade jag fota här någonstans, men träffade bland annat Falken på BJ…tror även jag stötte ihop med Robin, men minnet sviker där… Hittade dock en bild på mig själv med en spritt språngande främling?! Eller känner jag den här mannen?

Tog mig sen mot småtimmarna hem till min förtjusande hustru, väckte hela huset uppenbarligen innan jag slutligen sussade mig själv ned i sängen… Brukar alltid tycka det är så trevligt att komma hem! :)

2 kommentarer:

Fröken Drake sa...

Ha ha Freddan, Dani hade nog följt vidare om inte storDraken kommit på besök 10.00 dagen efter. Jag tänker sno din Josephine nån kväll och gå ut och bli schnygga ihopa! Sen är det väl tammefaan på tiden för en dinner snart igen, va ju 10000000000 år sen. Kramen

Fredrik Envier sa...

Jo, jag hörde talas om storDraken! :) Jag tycker fan det är på tiden att vi alla fyra slår runt någon gång inom en snart framtid... ;)
Rörande dinnerbiten så ligger bollen hos er, find a date! =)