Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, september 16, 2009

Upp som en rockstjärna och ned som en uteliggare

You missed me? Guessed not… Well, här kommer lite om en lördag som höll på att sluta som rubriken antyder. :)

DSC06984
Började som sagt underbart med en suveränt god middag på Kött kök och bar, ett av mina absoluta favoritställen. Finns ingenstans där jag hellre äter kött i HELA SVERIGE än på den här restaurangen.

DSC06986
Sedan bar det av vidare, då vi mötte upp Josephines frisörkollega Therese på vägen. Eftersom fint folk faktiskt kommer lite sent så bestämde vi oss för att ta en sväng förbi Tilltugg för lite vätska. Här blev det tjejsnack el grande och jag måste faktiskt erkänna att här kände jag mig rätt ensam med min öl, men men…tjejer är tjejer, de måste få tjattra lite. Min öl och jag hade en rätt privat och trevlig stund ändå.

DSC06989
Färden bar vidare av mot salongen, där tjejerna skulle fixa till sig lite. Här hade det tydligen varit lite förfest, så det fanns fullt med små goda slattar…yuck, fattar inte ens att jag skriver det här. Jaja, nöden har ingen lag?! :)

Telefonen hade börjat ringa ivrigt och nu var vi till och med saknade på festen, så vi fick lägga på ett kol och börja vandringen bort mot festlokalen som låg på nedre slotts.

DSC06992
DSC06999
DSC06998
Precis när vi dyker in, eller möjligen sekunderna innan så går Danielas kille upp på sen och bränner av en drös med sköna låtar. Måste erkänna att jag var imponerad över vilken skön prestation han gjorde.

DSC06991
Daniela hade ju all anledning att vara stolt över sin karl. :)

DSC06996
För dem som inte visst det så är bruden samma tjej som gjorde min förträffliga Sindy-tattoo på armen.

DSC07000
Måste även slå ett slag för brudgummens otroligt coola och lite egna klädsel, tyvärr syns inte de ascoola skorna med rosa skosnören. Helt klart eget och jävligt snyggt!

DSC06993
Festen var full av kändisar och Josephine var “tyvärr” flitigare med kameran än vad jag själv var, men dessa bilder är iallafall unika. :)

DSC06994
De hade ett litet Super Mario-tema på bröllopet, orkar inte gå in på exakt varför och så, för det blir en för lång historia. Men huuuur coola småtårtor/bakelser och tårta var det inte? :)

So far so good, eller vad säger man?

DSC06997
Klockan har nu börjat närma sig slutet på denna bröllopsfest, dvs 01… Jaja, jag vet…den var liite innan 01. Vi begav oss över till BJ eftersom denna fest var på väg att avrundas, någonstans mellan festen och Birger så smäller det till för Josephine och hon bli knäppkanonfull. Som ni kan se på bilden är det liiite suddigt nu. Förmodligen så är det den “snälla” bartender-Marcus som varit lite för generös med spriten till drinkarna. Gör alla möjliga återupplivningsförsök, men förgäves. Josephine bestämmer sig sedan för att hon vill åka hem.

Här är väl mitt stora generalfel under kvällen, men får även jag skylla på spriten. Jag väljer nämligen att stanna kvar, även om jag ser till att hon kommer hem tryggt. Jag jagar tag på en taxibil, instruerar taxichaffisen om hur allt ska gå till, betalar honom 200 spänn för resan hem, dvs bra dricks och säger att han ska se till att hon kommer hem tryggt in i trappen. Josephine får mina hemnycklar eftersom hon inte hade några själv, vi brukar ju alltid åka hem ihop. Detta var BIG MISSTAKE!

DSC07001
Träffade på en del bekanta ansikten, bland annat Annso… Var väl den enda bilden jag lyckades ta. :)


ingenbild
Efter jag snurrat runt på BJ ett tag så börjar även spriten ta ut sin rätt på mig och de charmiga minnesluckorna tar över. Här efter är det väldigt luddigt…tydligen så finns det vittnen som säger att jag varit borta och snusat runt kring Kalas, vilket jag själv inte vill kännas vid så värst. Men det skulle mycket väl kunna vara så, att min fulla, envisa, retsamma personlighet ville dit och smyga runt. Någonstans i krokarna så träffar jag den gamla Seven-stammisen Elin Ilaj Almgren, som numera är mamma till en förträffligt liten söt krabat. Vi bestämmer att vi ska dela taxi hem, vilket också sker eftersom hon, hennes kille och deras lille son Loke, bor något hus bredvid. Väl framme så upptäcker jag att min port är låst, självklart… Men nyckeln saknas, då Josephine har den. Ringer ett tiotal gånger utan svar, bankar förtvivlat på porten och inser att jag nu är en uteliggare. Som tur är så erbjuder Elin mig deras soffa, där jag sedan vaknar upp några timmar senare helt förskräckt…

ingenbild
Kan erkänna att jag faktiskt inte var nykter när Josephine ringer mig på morgonen…som en robot så går jag hemåt…minns inte ens om jag tackade för taket över huvudet. Somnar om och vaknar i min egen säng.

ingenbild
GALEN KVÄLL? Jo tack! Fy fan! Som ni förstår saknas det bilder från den senare delen av kvällen…därav de svarta luckorna.

Ett tips, vill ni läsa Elins version av det hela som är lite mer detaljerad kan ni läsa den här.

Eller Josephines version, som har lite finare bilder och en rätt så lik version av min egen, vi har pratat ihop oss lite nämligen. Den finner du självklart här.

10 kommentarer:

Annso sa...

hehe, båda väldigt nyktra ser ja=) hehe

Anonym sa...

Ha ha =) sånt som händer! Men va ni aldrig på bröllopet?????????
Vill se bilder därifrån isf!!!!!

Fredrik Envier sa...

Vi tillhörde tyvärr inte den allra innersta skaran som fick delta på middagen, utan endast på bröllopsfesten. Det var liksom uppdelat.

Anonym sa...

Det var alltså en kanonfylla:D

Anonym sa...

Läste den länken som du lagt till din flickväns blogg och jag blir minst sagt chockad över vad hon får för kommentarer!! Man blir ju fan ledsen när man läser det,Tyckte fan riktigt synd om tjejen din. folk kan inte ha mycket till liv när dom lägger ned tid på att klaga så förbannat. Det är väldigt uppenbart att dom är avundsjuka. Du kan ju hälsa flickvännen din att stå på sig och inte lyssna på alla bitterfittor som finns där ute. På nåt sätt är det tjejer i ett nötskal att hålla på sådär... /Adde

Annika sa...

Men my god hahahaha.....
shit pommes inte lätt när det är svårt Freddan ..
det kan man kalla praktfylla...
(läste även Elins version)
Tack för kvällens garv ;-)

Fröken Söderlund sa...

Har du sett den här? :-)

http://www.tradera.com/Tummen-auktion_98837469

Anonym sa...

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=957430,00.html?Akommentar=1

Det här måste ändå kännas skönt för dig! Killen är totalt dum i huvudet och har fan ingen känsla för vad som är rätt eller fel. Dags att flytta ifrån stan.

Fredrik Envier sa...

Gullig du är Fröken Söderlund. En sådan där Tumme finns redan i vår ägo... ;)

Fredrik Envier sa...

Anonym, ang artikeln i UNT så är det inte så konstigt, att den typen av artiklar kommer. Så mycket som det rört sig kring Vallgårda de senaste åren, så vore det ju nästan tjänstefel att inte titta på vad han sysslar med.