Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, september 03, 2009

Gottsundaligister

gottsunda
Det har väl inte undgått någon att det pågår ett mindre krig i Gottsunda, som dessutom verkar spridit sig över hela stan. Man tänder eld på bilar och kastar sten på brandmänn. Nån idiot uttalar sig i en intervju i tv att de vill få polisen till Gottsunda, att detta är ett sätt att “be om hjälp”, få uppmärskamhet. Vilket jävla skitsnack?! Ska ni inte kalla skiten för konst och försvara era metoder också?!

Jag har verkligen ingen lösning på problemet, men det är garanterat ett resultat av att något inte gjorts på flera år. Knappast ett påhitt av någon snorunge, utan snarare ett underskattat problem av politker, kommun och polis. Tycker dock att ett mycket stort ansvar borde ställas till föräldrarna till dessa vandaler. Föräldrarna ansvarar faktiskt för sina barn och tar man inte det ansvaret så ska det kännas.

Jag var själv inte guds bästa barn som liten, min mamma hade enorma problem med att få mig att göra som hon ville. Hon kämpade på och misslyckades dessvärre, hon gav dock inte upp för det utan tog hjälp. Hon tog beslut som hon mådde otroligt dåligt för, beslut som jag inte förlät förrän flera år senare och som jag idag tackar henne för. Den typen av beslut som dessa föräldrar måste ta, OM de inte klarar av sina egna barn.

Att det största problemet uppstår i Gottsunda är ju inte direkt förvånande, då stadsdelen har blivit en social slasktratt dit man skickar invandrare, arbetslösa narkomaner och andra socialfall. Barnen till dessa är det vi ser resultaten av nu, upproriska och missnöjda med sin tillvaro. Hittar sina egna vägar till att få uppmärksamhet, respekt och det blir bara värre hela tiden… 

Fy fan säger jag, vilken jävla framtid ni idioter bygger upp. Hälften av er landar på fosterhem och blir förmodligen bara värre därefter, resten delas upp och faller in i knarkträsk, några lever nog inte upp tills de är 30 år. Tyvärr så lyckas nog bara en sketen del av er, ta er ur den missär ni själva lyckats skapa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,det är skittrist att detta händer,fattar inte vad de vill..?? Har själv bott här nästan sen jag var liten,på en del andra platser har man bott med men alltid kommit hit,riktigt trist då jag älskar gottsunda stort o vackert,nära till allt o stort centrum..många fina områden o parker..dom ger ett dåligt rykte idioter..det måste bli hårdare i sverige politikerna osv,det är därifrån det måste börja!Inte detta jävla dalltande ush..riktigt synd..men sen är ju detta största stadsdelen därför det händer mer,men nu är det förjävligt! :(