Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, september 07, 2009

Sverigedemokraterna vinner röster på Gottsundavandalernas uppror

sdgottsunda 
Kom att tänka på en sak när jag satt och åt lunch i dag, en baksida på myntet som nog inte många tänkt på, allra minst ungdomarna i Gottsunda.

Att Gottsunda har blivit en social soptipp behöver man väl inte säga så mycket om? Här placerar man gladeligen mängder av bostadssociala kontrakt, invandrare och andra "lägre stående". Jag har själv bott i Gottstunda för lite drygt 15 år sen och man har en salig blandning av grannar kan jag meddela.

Läser man kommentarer UNT.SE och Aftonbladet.se så råder det ingen tvekan om att folk har ledsnat på vad som pågår. Många vet, även om inte alla vågar eller vill säga att den större delen av dem som ställer till det i Gottstunda är utländska ungdommar som anser sig vara trakasserade och ställda utanför samhället. Jag väljer att inte lägga någon personlig åsikt om vad som är rätt och fel där. Men det jag däremot vet, är att folk bygger upp ett sådant hat mot dessa ungdomar och det kommer resultera i att Sverigedemokraterna kommer få ytterligare röster, hur hemst det än må vara.

Då kan man fråga sig, är det vad ungdomarna vill? Att vår i dag generösa invandrarpolitik skruvas åt och mer börjar likna den danska, eller varför inte den finska? Eller om Sverigedemokraterna får som de vill, ännu värre!

13 kommentarer:

Anonym sa...

tack ja hade inte tänkt på det men dom kanske kan röra om lite i grytan.en röst på sd blir det

Anonym sa...

Min röst har dom oxå!

Anonym sa...

Min röst går också till Sd.

Eliin sa...

Och nu har dom jävla idioterna börjat i stenhagen med.. Hoppas dom inte kommer över på andra sidan av 55an..

Classe sa...

Ja exakt SD<3

Marie sa...

Ni e ju sjuka i huvudet hela jävla bunten! Rösta på SD om ni nu har lust, det är bara ännu ett bevis på okunskap!!! Sorgliga människor är vad ni är!

Fredrik Envier sa...

Jag tror inte att folk som röstar på Sverigedemokraterna helt sympatiserar med deras politik, men när andra partier har en sådan återhållsam och rent ut sagt feg invandrarpolitik så tvingas folk till såna extrema val. Att det som händer i Gottsunda nu bara späder på dessa känslor är ju inte oväntat.

När vi gick med i EU hade jag hoppats på att vi skulle ta ett gemensamt ansvar för invandringen, något jag inte ser skymten utav.

Anonym sa...

Invandringen har gått för långt! Hade jag velat åka till mellanöstern så hade jag gjort det, men det är bara att gå utanför dörren så har jag kommit till ett annat land! Ska det vara så?
Inte ens nationalsången får barnen sjunga på skolavslutningen, då är det nåt som gått fel i Sverige som snart kommer heta Sverigeztan om det fortsätter såhär!

Affe sa...

Väldigt många svenskar är emot dagens invandringspolitik och är trötta på hur politikerna sköter allt som har med detta att göra. Mycket få av dem är sverigedemokrater. Fler och fler i denna grupp börjar inse att det enda som kommer få politikerna att göra något åt detta är om SD växer och hotar deras makt.

Fler och fler inser att det faktiskt går att taktikrösta. Precis som många sossar gjorde för att få VPK över 4% och precis som många moderater säkert kommer göra nästa val för att få KD säkert över spärren.

Det går alltså alldeles utmärkt att rösta på SD även om man inte håller med dom i allt, även om vänsterfolk försöker få det till att man är förlorad för all framtid om man röstar SD.

Anonym sa...

Fredrik hur tänker du egentligen? Titt som tätt dyker det upp sådana inlägg som detta. "lägre stående"? Varför ser du ner på folk som har det sämre? Herregud, att ungdomar, andra generationens invandrare mestadels, beter sig som de gör beror på många olika faktorer, komplext och svårt, något som jag inte kommer gå in på. Men man är så OTROLIGT ignorant och EGOistisk om man bara vill "eliminera" problemet genom att strypa invandringen. Varför är ni emot invandrningspolitiken? Det kommer alltid finnas utanförskap oavsett svensk eller invandrare, "de lägre stående" finns alltid i samhället och gör motstånd mot etablissemanget pga det självvalda eller påtvingade utanförskapet. Varför inte hjälpa och lösa? Istället för att rösta på SD och slänga ut dem? Fredrik ser du dig själv som en kunnig och fördomsfri individ med öppet sinne som ej dömer? Jag bara undrar? Du pratar mycket om att inte dömma andra människor (t.ex. gällande alkohol-barn, utgångar trots barn etc etc.....varför är du själv likadan när det gäller andra frågor?

Fredrik Envier sa...

Jag är en rätt okomplicerad kille, men dock inte fördomsfri och medelmåttigt bevandrad. Har dock en bakgrund som gör att jag sett och varit med om en del vilket ligger till grund för mina åsikter.

Och inte är jag en så fin person som inte dömer folk, nog gör jag det allt om jag anser att det finns en anledning. Jag lever mitt liv som jag tycker det lämpar sig bäst.

När det gäller invandrarfrågan så kan man säkerligen försöka lösa frågan på ett antal sätt, jag känner dock att vi inte kommer att komma i närheten här i kommentarsfältet.

Det där du hängde upp dig på med "lägre stående". Måste bara fråga, för du har väl inte missat klasskillnaderna som faktiskt finns i Sverige. Att folk utan arbete med endast socialbidrag lätt hamnar uppe i Gottsunda är väl ingen nyhet? Jag uttalar mig väl inget om de lägre stående mer än i begrepp?

Du väljer att INTE vilja gå in på det som faktiskt är huvudämnet i inlägget, istället snöar du in på att jag är less på hur vårt samhälle trasas sönder av ungdomar, i detta fall mestadels ungdomar till utländska föräldrar. Att de sedan står och skyller på att polisen behandlar dem dåligt gör mig spyfärdig.

Ska ni få respekt, driv frågorna som man ska i vårt fina Sverige, inte genom att tända eld på bilar.

När det gäller invandringen i stort tycker jag att alla EU-länder borde ta ett solidariskt och någorlunda begränsat ansvar. Jag menar, är det så fel att jag vill att Sverige ska fortsätta vara svenskt? Fortsätter vi så här så är vi överbefolkade och allt annat än svenska om 50 år. Det är inte ett land jag vill bli gammal i.

Är det så fel? Det är väl än så länge inte rasistiskt att älska sitt svenska land?

Jag kan skriva A4-sidor om mina åsikter och de är inte på något sätt främlingsfientliga. Däremot så framstår det säkert som det, för att jag är less på en viss kategori invandrare. Men det bör tilläggas att jag känner väldigt många reko killar av den ovan nämnda kategorin.

Marie sa...

Du verkar inte vara något annat än en rasist! Det är vad du framstår som. "Barn till utländska föräldrar". Vad gör oss svenskar till så mycket bättre människor!? Inte ett jävla piss.
Sen att du säger att du vill behålla Sverige svenskt... Vakna upp gubben! Sverige är inte svenskt på lååååånga vägar, inte mycket som är svenskt heller för den delen! Människor som du har mycket kvar att lära! Människor som du tror att en viss typ av människor är bättre än andra. Snälla rara lilla patetiska människa, det är dags att komma ner på jorden -NU!
Svara på min fråga: Hur kommer det säg att när våra utländska stjärnor gör något bra, då kallas dom helt plötslitg för svenskar. När dom gör dåligt ifrån sig, då är dom helt plötligt inte svenskar? Svaret är enkelt: Det är människor som du. som är okunniga med en massa fördomar...
-smygrasist kallas det!!!- Som tror sig vara bättre än andra.

Vakna upp och kom ut i verkligeheten! Det handlar inte om varifrån människor kommer, det handlar om individer.

Fredrik Envier sa...

Maria, jag erkänner. Visst är det lätt att generalisera när man ser en samling på 5 mörkhyade personer stå och bråka, visst är det lätt se den röda tråden i deras hudfärg. Om polisen skulle fråga efter signalement, skulle jag säga 5 utlänningar. Fel och generaliserande, absolut och det tar jag på mig men också jävligt naturligt...

Om du följt min blogg vet du att jag har många utländska vänner, så ordet rasism borde inte passa in på mig i sin fulla definition? Mitt hat och avsky är mot en viss gruppering av människor, där tyvärr större delen är utlänningar. Det är en viss typ av kultur som vuxit fram i Sverige de senaste 10-20 åren. Kulturen kommer tveklöst från folk med utländsk härkomst, tyvärr. Det tragiska i allt detta är att en hel del svenska ungdomar anammar denna kultur genom att bryta och tala oren svenska, bete sig som denna mer apliknande kultur.

Vill dock poängtera en sak och det är här Maria, som den viktiga biten kommer, så blunda inte för detta! Det finns en STOR samling utländska som inte anammar den här (hemska) kulturen och beteendet. Dessa personer har jag inget emot, absolut ingenting. Det finns många framstående utländska personer som jag är stolt över, där har du svaret på den frågan.

Men eftersom du är klok och inte alls så dum som jag skulle önska, så förstår du att en sån här stor fråga löser man knappast under kommentarerna till detta inlägg. Frågan är varför INGET politiskt parti vågar ta i frågan?! Att SD tar fler och fler röster för varje år talar ju för att det är en viktig fråga för folket.