Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, april 29, 2008

En förlängd måndag?

DSC01846
Bilden är från London-resan, var tvungen att baka in nån bild så det inte blir så tråkigt. Håll till godo! :)

Hur börja den här underbara dagen då, Måndagens syskon... Sov för länge, igen.... Skyller helt på mina nattliga vanor, vad nu de är... Att bara inte kunna somna! :( Vaknade för sent, gjorde mig klar för att dra mig ned på stan. Stressad som satan ringer jag taxi... Nu händer det igen...(!!!) Klockan är typ 16 och jag får svaret att en taxi kan ta upp till 25 minuter att få. Jag GÅÅÅÅR in till stan på 25 minuter?!?!?!?! Vad är grejen?! En så liten skitstad som Uppsala och man kan inte hålla med taxibilar?! Sätter mig istället på bussen motvilligt. In på banken och fixa massa ärenden, möter upp Jossan och öser på hem för att sedan ta en promenad till Gränby Centrum. Inhandla det nödvändigaste till Sista April... Dvs en låda öl och en flaska sprit! :)

Väl hemma blev det sedan dags att ta tag i tvätten. Första lediga tid började kl 23. GRATTIS FREDRIK! =) Men men, man är ju en krigare oavsett om det gäller tvätt eller rädda tjejen från massa mörkhyade hulliganer.

David ringde och undrade om jag gått under jorden, bara för jag inte vart inne på MSN under de tider han varit... Han klämde efter ett tag fram att han jobbat oavbrutet i två veckors tid. Undrar om det kan ha något med saken att göra?! Haha, försök och skylla det på mig! =) Han skulle tillbringa dagen och kvällen i Uppsala, vilket lät sjukt trevligt. Så imorgon kommer alltså herr Godvik att vara i mitt och Josephines våld från start till slut. Ser ut att bli ett besök på We love house och Birger på dagen iallafall, samt lite sporadiskt utvalda platser på stan. Sen på kvällen är det rätt öppet för förslag, men lutar nog mot Birger även där... Kan dock bli ett litet grillpartaj hemma på Apelgatan och Discobalkongen!

Inga kommentarer: