Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, april 18, 2008

Mitt dåliga bloggande talar sitt tydliga språk

Då kommentarerna på min blogg är genomgående få, oavsett antalet inlägg så kvarstår faktum att antalet kommentarer är få om ens några. Statistiken däremot den vandrar glatt från 400 dagliga besökare ned till som idag runt ca 200 dagliga besökare. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag mig till och med se en så låg siffra som 159 st. Min flickvän däremot, som är en betydligt frekventare bloggare än vad jag själv är, även om jag anser mig skriva längre inlägg när jag väl skriver. Jossans absolut topp var någonstans den 21 Januari, då hon toppade 566 besökare, medans jag själv låg på blygsamma 399. Men skam den som ger sig, jag får helt enkelt välja mina ord för att träffas av diverse sökmotorer, nämna intressanta händelser som Anders Eklund och Engla... Faktiskt ett jäkligt intressant ämne so jag skulle kunna glida in på och ge några minuter.

Läste nämligen igår eller om det var dagen innan en kolumn i aftonbladet där en skribent skulle uttala sig så klokt om hurvida det vore rätt att ta livet av en person som Anders Eklund, som mördat lilla 10-åriga Engla samt en annan tjej ett antal år tidigare. Förmodligen har han antastat och mördat ett flertal personer därtill, men det låter vi vara osagt tills polisen bevisat det. Hur som helst, artikeln gick ut på att hur mycket hat vi än kände mot denne Anders Eklund så fick vi aldrig gå så långt som att själva döma honom till döden.

Att diskutera dödsstraff i sig kommer jag inte ge mig in på, jag är för övrigt för dödsstraff så länge det går att utom tvivel bevisa att personen ifråga är skyldig. Där kommer man dock aldrig att kunna vara 100%, vilket i sin tur gör det hela lite svårt. Men skitsamma, om vi belyser motsatsen istället. Här har vi en man, som berövat en ung flicka livet, krossat en familj och väckt hat hos ett helt land. Många vill döda honom, så även jag själv om jag ska vara ärlig. Man tycker ju att hans skada mot Englas familj, övriga svenska folket borde vara nog. Men icke, han kommer nu att ekonomiskt belasta sverige med drygt 1 miljon kronor om året för sin vistelse i fängelse om man ska tro kriminalvårdens beräkningar. Lek med tanken att han åker in på 10 år, vilket vore snällt och lågt räknat. Då kostar fanstyget oss 10 miljoner kronor av dina och mina skattepengar?! Inte nog med att man som skattebetalare betalar sjukt mycket pengar åt andra idioter, ska man dessutom sponsra mördarnas uppehälle nu också?!

Läskigast av allt är att den  här killen förmodligen haft vanliga vänner, som du och jag... Enda felande länken var att han var lite äcklig och hade svårt med tjejer. Hur scary är inte det?! Förhoppningsvis har dock denna kille betydligt grövre skador i skallen än bara problem med tjejer.

Klockan är nu kvart i tre på natten, vi får väl se om jag blir förbannad över något annat ämne innan jag går och lägger mig! ;) Bloggas gör det iallafall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du finner ett trick på att vända dygnet snabbt och smärtfritt relativt snart, så meddela mig :)

Anonym sa...

Yeeey! Bloggen har vaknat till liv och här ska du få en kommentar :D Jag hoppas ni tar massa bilder när ni är i Vegas, fantastiskt kul! Har själv varit i USA 2ggr fördelat på ca 5 veckor, mest då i LA och NY, ojoj vad kul ni kommer ha! Jo sen måste jag ju bara kommentera tex-mex inlägget, jag känner inga av er, men jag kan endast hålla med. Ungdomen nu för tiden... Näe usch. Ni gör helt rätt, det handlar om principer, samma sak med kompisar man bjuder på drinkar/taxi/inträde, man kräver inte att bli igenbjuden på en gång för det brukar jämna ut sig i längden, men sen märker man att det finns dom som vill dela taxin ("alla lägger 27 kr) fast man själv kanske bjudit på drinkar heöa helgen innan det... fy sjutton! Fortsätt och blogga nu bara! Ha det bra!

Anonym sa...

visste inte att du hade en blogg vännen.hoppas du och tjejen mår bra.