Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, april 13, 2008

Smet a la smet på BJ

image
Kvällen började på ett rätt underhållande sätt igår. Vi satt hemma och pimplade lite gin och tonic medans Jospehine fixade lite hår på några närboende släktingar. Då Josephine skyddar sig med att hon är frisör och därför dricker så snabbt låg hon kvickt ett glas före mig. Jag hävdar dock att hon är lite törstig till och från! ;) Tiden sprang iväg och vips var klockan en bra bit över nio. Planerna på att gå och äta på en restaurang hade nu gått i stöpet och istället blev det en välbehövlig pizza på Liljehallen. När vi inhandlat föda skulle vi äta upp den och dricka upp resterande innehåll i gin-flaskan. Eftersom vi hade barnvakt kände vi att det var lite opassande att göra detta hemma, så vi begav oss till vår kära granne Mattias och Helen. Den sistnämnda var ute på galej så det var bara Matte kvar hemma med en kompis, så det fick bli våra förfestar kompis för de närmsta timmarna. Det fula var ju att vi visste att Matte inte kunde gå ut då han skulle leka mäklare på söndagen, eller ja...han pluggar till mäklare och har några praktikvisningar under studietiden. Lyckades dock övertyga honom att en öl inte skulle skada varken visningen eller blodomloppet! ;)

mangeroshkaveh
Några timmar senare var det dags att bege sig mot BJ, en taxi tog 15 minuter innan den kom och hämtade upp oss, vilket talade för att vi inte var ensamna på väg in mot stan. Framme vid BJ fick vi det bekräftat, lång kö och mycket folk framme vid repen. Vakterna förklarade lite besvärat att myndigheterna var på besök varför de inte kunde släppa in fler folk just för tillfället. Det var ändå lugnt och städat, så tror knappast att de hade något att anmärka på. En av ägarna stod nöjd vid ingången och drack en varm kopp kaffe i regnet medans vakterna ivrigt delade ut paraplyer till gästerna. Så fort han såg att vi stod ute i regnet gestikulerade han åt vakterna att göra ett undantag och släppa in oss trots myndighetsbesöket. Alltid så trevligt att få ett varmt bemötande när man kommer dit och det skulle inte sluta här. Väl innne på Birger möttes man av två gamla ess i baren, nämligen Roshan och Mange strax där efter dök en glad Kaveh fram. Shotsen flödade bokstavligen, vilket knappast försämrade kvällen. Johan manglade på i DJ-båset med så skön musik, tvingade även i honom en liten fisherman som belöning. Stötte även på Alexander Lewerentz som hade sin "vita månad"... Bra plats att ha den på! ;) Hehe... Josephine vart även presenterad för hans flickvän vilket var lite kul eftersom de båda läser varandras bloggar. Bestämde att vi skulle gå ut och käka någon gång och snacka lite dynga, vilket vore trevligt.

Har haft en enorm huvudvärk tills för en timme sedan, så nu är man på fötterna igen. Ska väl planera en mysig hemmasöndag med något gott att äta och myspys i soffan, mycket mer än så tänkte jag inte göra. Är ju "duktig" och redovisa mitt liv i bloggen iallafall. Min gamla stockholmsvän Jimmy ringde precis och ville att jag skulle komma dit och hälsa på, han hade några trevliga datorproblem som han ville att jag skulle kika på. För dem som inte vet så har jag ju ett långt förflutet inom IT-branschen innan jag gav mig in i nöjessvängen, vilket man får lida av då och då när vänner behöver hjälp! ;)

Inga kommentarer: