Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, april 18, 2008

Torsdag med goda vänner på besök

DSC01965 Jossan hade bjudit över Anna och Lars på en enklare middag ikväll. Chilli con carne stod på menyn tillsammans med en smaskig fetaostsallad. Tidigare i veckan hade Anna avslöjat att något skulle firas, vad detta nu kunde vara. Smart drag av Anna att droppa det till Josephine aka Julklapps-Josephine som jag brukar kalla henne för. Hon dör helt enkelt av hemligheter, eller iallafall till det närmaste. Gissningarna flödade, allt från att de skulle få barn, gifta sig osv... Det visade sig inte vara fullt så dramatiskt, men dock väldigt kul. Larsan var tidigare på arbetsintervju på Koneo och det visade sig att han fick jobbet. Konsult inom IT-svängen, med företagsbil, telefon och en massa andra fiffiga nödvändigheter för en tekniktorsk. Detta firades med lite bubbel innan maten och istället för läsk, vatten och soda blev det rödvin till maten. Jag själv hade slängt i mig några milliliter Cocillana tidigare, dvs hostmedicin av bästa slag med en touch av morfin. Har nämligen haft en hosta som behagar knata längre och längre ned mot lungorna... Jossan talar sig ofta varm om sin kära enlitersflaska av supermedicinen. Den verkar dock inte hjälpa mig... Däremot vart det nog lite tokig effekt med rödvinet någon timme efter. Kände mig duktigt dåsig, men nu så här halv två på natten är jag återställd. Hostan kvarstår dock. Har precis nattat Josephine, som ligger och snusar i sovrummet. Hon ska ju upp och jobba om 5-6 timmar. Själv har jag tänkt att göra ett kraftigt försök att vända dygnet rätt imorgon, så jag har lovat att gå upp senast halv nio, Lars kommer to the rescue och ska dra upp mig. Sen får jag hålla mig vaken för att senare på kvällen gå ut och käka middag med Jossans föräldrar. De ville gå på något kinahak, jag som hatar kinamat?! :) Finns dock sushibuffé där också, så det löser sig... Längesen jag matade lax som en dåre, så det kan vara god tid för det imorgon! :)

Får för övrigt se när jag blir så pass trött att jag kan sova ikväll, vaknade tyvärr inte förren kl 15 idag... *SUCK*

Inga kommentarer: