Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, april 06, 2008

Galna middagsgäster

image Vi hade våra kära grannar över på besök i helgen. Började med en lugn middag i Torsdags när vi planerade inför vår resa till Los Angeles och Las Vegas i sommar. Det är nästintill spikat nu att vi åker den 29 Juni, vi blir således borta över Josephines 30-årsdag. Funderar på att hyra bil så vi har en schysst SUV under hela vistelsen... Sen avslutar vi med 5 dagar ute i Vegas. Ska bli coolt med den 4-5 timmar långa bilfärden genom öknen.

I fredags blev det en trevlig hemma-hos-tillställning med samma sällskap. Vi bjöd på lite käk och de bjöd på dryck, en massa öl... Riktigt trevligt och urflippat, slutade väl inte förrän kl 6 på morgonen om jag minns rätt. Lördagen var jag och Matte iväg till resebyrån och fick de sista detaljerna. Har fått en jätteduktig tjej att hjälpa oss på Big Travel, ligger på Fyristorg för alla Uppsalabor som undrar. Hon hade dessutom bott i Los Angeles under en längre tid, så hon visste allt. Vi har redan så mycket grejer spikade att göra när vi kommer dit. Bland annat ska vi besöka bergochdalbanornas mecka, Six Flags Magic Mountain. Världens fetaste roller coasters hittar man här. Hittade en jäkel som gick i ca 200 km/h bland annat, hur skön är inte den... Kika själva: http://www.sixflags.com/magicMountain/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din "kavaj" skarpt, vet du vart man får tag på en sån?:D

Anonym sa...

tja du e dålig på att blogga tycker jag och säkert många med mig, därimot är din flickvän en mycket flitigare bloggare.