Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, april 30, 2008

Villa or not a Villa

DSC01960
Ni kanske undrar hur det gick med villan förresten...? Ja, det blir inget av den här villan iallafall. Med tanke på det höga priset är det helt enkelt inte värt det. Kåken ligger geografiskt helt grymt till, men tyvärr för många andra faktorer som gör att det inte är värt en flytt. Kåken är på tok för dåligt skött, skulle behöva en rejäl renovering och några 240 kvm fick man inte direkt en känsla av att det skulle vara. Nej, allt för mycket som talade mot. Så ingen villa den här gången iallafall!
DSC02021
Jag håller just i skrivande stund på med den här satans tvätten, klockan är nu 2:48. Tro inte att det går som en dans för att klockan är mitt i natten. Nej för fan, efter första maskinerna möts jag av ett vattenfyllt golv. Något skit har hänt och gjort att maskinen spolat ut vattnet på golvet. Det är bara att börja skyffla vatten mot golvbrunnen i en kvart. Muntert som fan... Motiverar verkligen inte att gå ned för nästa omgång och upptäcka samma sak. Lyckligtvis så fungerade allt bra för maskinladdning nr 2. Har bara bokat tvättstugan till kl 04, så det är snart slut... Vilken lyx! ;)

Inga kommentarer: