Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, november 19, 2008

Morgonrutin


Varje morgon ser i princip identisk ut för mig. Det enda som förändras lite från gång till gång är egentligen min omgivning, dvs Elliot, Josephine och Robin. Ibland händer det att Elliot är av det tröttare slaget och Josephine springer runt och skriker som en yr höna. Något som dock är återkommande varje morgon är att Josephine är sist ut ur lägenheten. Hon har nämligen en förmåga att fördriva sina morgon i lugn och ro, dricka kaffe, blogga, sminka sig och njuta av morgonen. Sen ca 5 minuter innan vi ska åka, slänger hon sig i duschen... Försökt att förklara det här att hon verkligen borde vända på saker och ting, för att få fullständig harmoni... Detta är en information som jag ännu inte verkar nå fram, så jag tar till bloggen som hjälp. Jag gör det trots allt bara i välmening, precis som morsan alltid sa när man var liten.

Min morgon ser lite mer exakt ut så här:
7.00
Klockan ringer - Snooze omgång 1
7.10 Klockan ringer för andra gången - Snooze omgång 2
7.20 Klockan ringer för tredje gången - Upp i rask takt
7.21 In i duschen
7.25 Ut ur duschen, torka mig och på med lite väldoftande parfym
7.28 Borsta tänderna och fixa håret
7.30 Klär på mig kläderna
7.33 På med jacka och skor
7.36 Står utanför dörrn och läser tidningen och inväntar familjen
7.45 Sitter i bilen och väntar på Robin som vanligen pressar tidsramarna lite
7.53 Vid Elliots skola och lämnar av Elliot
7.57 Avgång mot Josephines salong
8.07 Pussar Josephine adjö och Robin tar plats i framsätet
8.12 Lämnar av Robin på Gyros (inte kebabhaket)
8.14 Parkerar bilen
8.15 Tar en kopp kaffe i kaffeautomaten
8.17 På plats på jobbet för en ny givande arbetsdag! :)

Med reservation för någon minuts justering till höger och vänster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När klämmer du in frukosten då? :D

Fredrik Envier sa...

Jag äter inte frukost! Det kanske är nyckeln till min slimmade outfit! ;)