Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, november 28, 2008

Max hjärntvättar sina kunder med mystisk historia


Jag har käkat på Max många gånger, hela två gånger denna vecka därav en gång idag. Jag har dock aldrig upptäckt att det på i princip allt förpackningsmaterial finns en lång historia. Exakt innehållet av historian har jag inte fått grepp om, då den verkar vara väldigt lång. Den finns på läsken, stripsen och pappret till hamburgaren. Liten ljus text på gråvitt papper vilket gör den mer eller mindre osynlig för den som inte tittar mer nogrannt.

Är det någon som vet vad detta är för något? Nån som känner till tanken bakom detta?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem bryr sig om förpackningen? Det är ju innehållet man vill åt :-)

Fredrik Envier sa...

Då man äter lika mycket med ögonen så känner jag att det har betydelse. Förpackningen är ändå något man måste ta sig förbi. Detta har dessutom väckt en nyfikenhet hos mig, så jag vill liksom reda ut vad det fyller för syfte. Ångrar mig nu att jag inte tog med mig pappret från hamburgaren! :(

Anonym sa...

det stod nåt om saab i en text iaf det har ja myntat ut haha:P

Anonym sa...

det är historien runt max tror jag, i alla fall om jag förstått det rätt.