Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, november 13, 2008

Min bästa vän - Sebastian Järvitalo

För många år sedan hette min allra bästa vän Sebastian Järvitalo. Vi var verkligen äkta bästisar i vått och torrt, umgicks dagligen och hittade på massor med hyss, riktiga busfrön på den tiden. Lärde känna varandra någonstans när vi gick i fyran vill jag minnas, sen umgicks vi konstant tills någonstans vid 2001, då tapapde vi kontakten. Vi hade under en tid glidit ifrån varandra och våra intressen gick åt olika håll, vi var inte alls så lika som vi var i yngre år. Idag har han ett eller kanske rent av två barn, bor i Saltsö boo om jag inte har förstått det helt fel.

Sebastian var jäkligt klipsk i yngre år, jag fixade in honom på Danderyds Sjukhus när jag jobbade på IT-avdelningen där. Det tog inte lång tid innan han fick visa sina kunskaper. Det är egentligen det inlägget här handlar om. Jag brukar nämligen googla på gamla vänner lite då och då, för att se om det dyker upp något skoj. När jag googlade på Sebastian den här gången fick jag fram en inlämningsuppgift från honom. Kunde snabbt konstatera att han inte direkt stått still i utvecklingen. Kolla nedanstående bild, hur många greppar något av detta?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag vill inte påstå att din kamrat är så klippsk. Vid första anblicken så ser det jäkligt svårt ut, men sen ser man att det är simpel gymnasiematte...
Finns nog en hel del av dina läsare som greppar detta, jag hoppas det iaf.

Fredrik Envier sa...

Kanske är som du säger... Synd att en annan bara gick första terminen i gymnasiet, när jag vart erbjuden jobb... :(

Anonym sa...

Som den tidigare som lämnat kommentar säger så är det kanske matte C eller D, så för nån som läst det känner man iaf igen det, men kanske inte riktigt kommer ihåg hur man gör.. Men din vän är säkert smart å klipsk ändå.. :) Ha det gott!

Fredrik Envier sa...

Nu framstår jag nästan som en idiot ju... Kanske bör titta lite närmare på uppgifterna... ;)