Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, november 15, 2008

Där sket det sig


Rökstoppet var ju idag. Nu sket det sig. Känner mig totalt maktlös och jättebesviken. Jag kan inte göra ett dugg åt att vårt barn tar skada. :( Klart jag förstår att det är sjukt svårt och att man måste ta sig igenom många saker. Men jag finns ju som stöd på alla tänkbara sätt. Är beredd att ta i princip obegränsat med skit under perioden, just för att jag förstår...

Att gå och tänka på allt som kan hända för att man röker gör mig till ett psycko... Plötslig spädbarnsdöd m.m. Går ju att läsa sig trött på nätet om allt skit som kan drabba vårt barn.

Jag vill inte verka rå eller okänslig, men maktlösheten jag känner över detta problem går inte att jämföra med något annat. Hur mycket jag än vill kan jag inte styra över det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att du känner dig maktlös och att du vill göra allt för att ditt barn ska må bra.
Men tänk såhär; Det finns folk som röker, super och knarkar som får fullt friska barn... och renlevnadsmänniskor som får sjuka barn...
Jag rättfärdigar inte att man ska få göra det, absolut inte... Men jag vill bara säga att jag inte tror att du behöver oroa dig! :)

Anonym sa...

D e ju läge för henne å kamma till sig å ge fan i ciggen. Ok om man skadar sig själv genom å röka, MEN sitt barn...Va säger man??????

Anonym sa...

Hej Fredrik!
Vi känner ju inte alls varann men jag klipper mig hos Josefin och läser din blogg så jag tror ju att jag känner dig i alla fall, ha ha.
Men i alla fall så gav jag Josefin en bok. Låter helt sjuk kanske men den e verkligen kanon!! Trodde ju inte alls på den själv men den e jäkla bra. Prova att läsa den själv också så kanske du kan peppa henne ännu mer då. Va vet jag. Men det e ju värt ett försök. Jag slutade för nåt år sen me hjälp av den men sen var jag ju dum nog att börja igen. Men i alla fall så tycker jag att du ska se till att hon läser den. Tror det kommer gå kanon!
Tjing
Kattis

Jessica sa...

Förstår att du känner dig maktlös och besviken.. Det är svårt å slut att röka men det går om man har viljan. Jag vet vad jag talar om för jag har själv gått igenom det..

/ Jessica

Anonym sa...

Tycker synd om dig ... det är verkligen inte värt att riskera livet på barnet bara för att man inte kan låta bli en cigg. Har man viljan så kan man, hur svårt det än är. Skulle ni förlåta er själva om ert barn tog skada av rökningen? Tror inte det ... Hoppas allt går bra i alla fall! Jag håller tummarna för er! Kram/ fiffi

Anonym sa...

Klart det aldrig känns bra att röka under graviditet. Men jag vet om en som skulle sluta röka men klarade inte av det, blev helt galen och mådde verkligen psykiskt dåligt. Då rekomenderade barnmorskan att hon skulle röka max 5 ciggaretter om dagen, istället för att sluta helt. För det kunde faktiskt ge mer skada på barnet av att vara tvungen att göra sej av med ett beroende, kraftiga förändringar i kroppen (när man slutar röka) och som sagt att man skulle må psykiskt dåligt. Alltså är det bättre att röka lite, än att sluta helt och bli helt galen..