Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, november 26, 2008

Pepparkaksträsket


Nja, inte hela kontoret utan snarare mitt skrivbord. Har stört mig länge på att inte få något gott till kaffet, eftersom det ändå blir några kaffekoppar per dag skulle detta betyda något gott flera gånger om dagen. Vem vill inte leva ett GOTT liv? :) Inhandlade därför en stor burk pepparkakor på lunchen som jag nu sitter och nallar på...typ HELA TIDEN! Kommer få en sjuk halsbränna, risig mage och stinka pepparkakor. Det sista kanske inte är så farligt, men de två andra hoppar jag gärna över. Har redan försökt olika tricks för att äta färre kakor, tex att ställa burken längre bort och inte inom närmsta räckhåll. Sätta på locket så att det blir besvärligt att ta en kaka. Alla försök har hittills misslyckats, locket är av varje gång jag tittar mot burken och trots att jag ställt den längre bort är den hela tiden väldigt nära tangentbordet.

Jag är förlorad i pepparkaksträsket helt enkelt. En lösning är ju att äta upp alla på en gång, för då finns det ju inga kvar som kan ställa till problem? Det där var smart, måste jag skriva upp! :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lika samma illa här, så fort jag har en burk pepparkakor i närheten. Kan utan problem, smocka i mig en hel burk alldeles själv på nolltid.

Du köper Nyåkers peppisar va? Helt klart godast. =D

Carina sa...

Jag äter sällan pepparkakor. Förutom när jag har ädelost till. Det är sååå gott. Men jag har ost på allt i och för sig.