Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, november 21, 2008

Väs att du är sexton!


När jag var ung (ungre höll jag på att skriva), det jag ska säga är att, när jag var yngre. Någonstans kring 20-23 år så hade vi en ganska grabbig jargong mellan kompisarna. Skämtade friskt om tjejer och så som grabbar lätt gör när de umgås, iallafall vissa grabbar. Det var då rätt vanligt förekommande att man skämta om att tjejerna skulle vara unga. Skoja om vem som först skulle vara in på 90-talet osv. Detta var som sagt på en väldig lättsam och skämtsam nivå, även om jag kan erkänna att jag har fått några SMS under åren där faktiskt sexuellt samtycke har uppstått mellan en vän och någon född 90.

Strunt samma, grunden till detta inlägg kom när jag skulle skriva en kommentar på min flickväns blogg. Hon hade klätt sig lite flickaktigt idag, med en Hello kitty-tröja och tillhörande hårspännen. Såg ut som en söt liten skolflicka, jätteporrigt var min spontana reaktion som jag ville skriva. Men i samma veva som jag skrev kom jag på att fan, det här får jag skit för... Nu ser jag ut som en peddo.

Vad är det som skett med samhället? Alla dessa sexuealbrott mot unga oskyldiga människor har totalt förvridit och förstört vår omgivning. När jag (32 år gammal) hälsar på en främmande unge eller liknande, så är man rädd att folk ska kolla misstänksamt och undra vad jag håller på med. Att krama andra ungar än ens egna offentligt lär ju knappast vara ett alternativ. Jag fördömer inte dem som tittar vaksamt över barn, för jag kollar också misstänksamt på vissa människor i närheten av barn.

Till ämnet kan jag ta upp en sak som belystes när vi var på föräldramöte. En förälder påtalade att hennes dotter kände sig stressad i duschen efter gympan, hon undrade om gympaläraren kollade till tjejernas omklädningsrum så att allt gick rätt till där. Gympaläraren som var av manlig typ skruvade lite på sig innan han svarade, nej, jag är inte inne i tjejernas omklädningsrum utan någon närmare förklaring. INGEN förälder ifrågasatte heller detta, utan på något sätt visste alla varför han inte gjorde detta.

Hur sjuk har inte människan blivit?! Hur var det förr i tiden? Är pedofilbrott något som utvecklats av samhället, eller har det alltid funnits? Är vi dåligt upplyste eller ökar typen av dessa brott?! Jag blir illamående och skäms över att knata runt på samma jord som dessa vidriga människor, övervägande män.

DET VAR BÄTTRE FÖRR! Då kunde jag skämta hur jag ville och ingen tog illa upp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

8 åringar borde ju inte vara så hett för 22 åringar.Även om det är på en skämtsam nivå eller inte.Känns inte helt okej..

Fredrik Envier sa...

Tydligen så får jag förtydliga lite, eftersom du verkade haka upp dig på att jag "fått några SMS under åren". SJÄLVKLART har det inte rört sig om något sådant. En tjej född 90 borde idag vara 18 år, förra året 17, där innan 16... Ska väl också tillägga att alla vänner är inte lika gamla som mig, for the record.

Anonym sa...

Jag kommer aldrig vara en dag äldre än tolv! .. :)

Det är lite läskigt nu när internet blir mer öppet. vem vågar lägga ut en bild på sej själv och sin nyfödde bebis kanske halvt avklädd för att dela med sig av till släkten.

Kolla oxå på de som är 14 år idag, utvecklingen går ju framåt. De klär upp sig mer och finare än vad jag gör en lördagkväll på stan. Vansinnigt. Vart tog mjukisbyxor och tjocktröja vägen i plugget?