Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, november 26, 2008

Gränby Centrum - Premiär

[image-upload-50-783973.jpg]
Förhoppningarna var rätt stora inför kvällens VIP-inbjudan på Gränby Centrum smygpremiär. Ganska snabbt upptäcker vi att allting är ett sjukt dåligt skött pr-jippo, även om de själva hävdar annat. Även fast det står klart och tydligt på biljetten att man måste ha den med för att få komma in, så finns det ingen som helst koll på detta vid entrén eller någon annanstans. Det råder fullkomlig kaos och det finns ingen som helst njutning av att cruisa runt i butikerna.

DSC03778
Nej, den inbudan spottar vi på och slänger åt helvete... Den som ansvarat för denna smygpremiär borde skämmas och inte visa sig på ett tag.

DSC03775
En liten bild från övervåningen... Hur myyysigt är det att mingla bland det här?! Giriga människor som är ute efter billiga plagg?! Det är fan inte ens värt att stå och trängas för de här pengarna som man tjänar... Shopping ska vara ett nöje, det här är allt annat än ett nöje...

DSC03776
En trevlig händelse dock under vistelsen var att Kaveh med vänner dök upp. Han hade lyckats få en autograf av Idol-Ola. Lyckans ost, den måste han kämpat hårt för! =)

DSC03773 DSC03772
Beklagar de dåliga bilderna, men jag hade fullt upp att hålla koll på allt som hände runt ikring. Gränby hade ju lyckats fånga allt möjligt folk, från stenhagen-gangsters till familjer, barnvagnar och annat skoj.

Totalt sett ger jag invigningen av Gränby Centrum 1 rutten banan i betyg. PINSAMT!!! Gränby Centrym som shoppingcentrum är självklart en gåva till Uppsala, men jag väljer nog att ta del av den här gåvan när nyhetens behag har lagt sig. Tack för kaffet...

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag är så nöjd nu. Att jag inte var där. Hur tänkte dem egentligen? Jag trodde verkligen att det hela var en VIP grej.

Kaveh sa...

Ojoj, det var inte nå lek och få autograf av honom! Hade en bunt 12 åringar framför mig, allt var tillåtet! Armbågar, sparkar, slag ja you name it! Fick ett antal blåtiror på köpet ;)