Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, april 14, 2009

Felvända dinglisar

Jag och min flickvän vi kompletterar varandra på rätt många sätt, jag tillhör nog den personen som tänker mer praktiskt rörande saker och hon tänker ofta uteslutande utseendemässigt. Med andra ord, se bra ut men behöver inte direkt vara speciellt funktionellt. Igår när vi var ute och flängde runt så köpte vi så kallade Dinglisar till barnvagnen, en sådan där samling roliga gubbar som bebisen kan titta på och leka med.

dinglisar
Här vill Josephine att dessa dinglisar ska sitta med ansikten utåt, så det ser bra ut för alla som ser vagnen, medans stackars Sindy får se ryggen på gubbarna. Jag hävdar att så inte kan vara tanken, utan att man ska ha ansiktena mot bebisen.

I eftermiddag ska vi åka till Stinsen i Sollentuna/Häggvik och strosa omkring. Jag har typ inte varit där sedan jag bodde i Sollentuna vilket var några år sedan. Ska ha byggt om och utökat med en jäkla massa butiker, så det ska bli intressant. Får se om man kan få med morsan också, hon kan behöva se lite annat än gråa Uppsala. :)

Inga kommentarer: