Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, april 14, 2009

Vad tycker du om barn och krogliv?

barnkrogliv 
Jag har ett ämne som säkerligen ligger en del varmt om hjärtat. Det var väldigt hett ett tag när jag och Josephine kunde ses titt som tätt på Birgers vimmel, eller för den delen även Seven. Folk ylade om att Josephine var en dålig morsa som var ute och sprang på krogen istället för att vara hemma och ta hand om sin (sovande) unge.

Nu kommer sannolikt åsikterna hagla tätare än någonsin när det blir tid för oss båda att visa oss ute igen. Skulle vara kul att höra lite åsikter från er som läser. Både ni som har och inte har barn såklart!

Min egen åsikt är glasklar. Så länge inte barnet far illa utan har det bra så ska man som förälder unna sig lite egen tid och roa sig på det sätt man finner bäst.

10 kommentarer:

Friday sa...

kan inte hålla med dig mer!!
=)

Anonym sa...

Hej du!

Jag tycker oxå det är helt ok att ta sig egen tid så länge det inte går ut över barnen på något sätt.

Själv brukar jag gå ut efter att barnen somnat och jag är ju hemma igen när dom vaknar på morgonen. Sen kan man ju alltid diskutera hur täta krogbesök man bör göra som småbarnsförälder, men det är såklart lite beroende på situation och hur man klarar av att vara en "bra" förälder dagen efter.

Själv blir jag oftast väldigt sliten och därför går jag inte så ofta ut på krogen, men det är jag det :)

/ L

Fluffytush sa...

Jag tycker personligen att man inte bör gå ut det första man gör när man har skaffat barn. Sen att man kanske går ut en eller två gånger i månaden inte varje helg. Sen att man inte dricker sig asberusad så man är bakis i två dagar. Det är min åsikt i alla fall =) Kan ju tillägga att jag har två barn.

Anonym sa...

Klart att man måste få fortsätta att roa sig och mysa tillsammans med sin partner trots att man blivit förälder.

Jag kommer själv snart att få barn och bara längtar efter att få sitta på en mysig uteservering med ett glas vin/en öl nu i sommar. Har verkligen saknat det under graviditeten.

Sedan känns det ju lite sisådär att vissa folk kanske kommer titta snett på en för att man väljer att ge mjölkersättning istället för att amma.

Min åsikt är att man kan vara en ansvarstagande förälder trots att man tar ett glas vin då och då(och även har sitt barn med sig).

Förövrigt älskade jag att följa med mina föräldrar på uteserveringar när jag var liten. Och det har gått ganska bra för mig i vuxen ålder trots detta. :)

Kaveh sa...

Helt rätt!

Angiie sa...

Jag anser att det är helt okej att gå ut och festa, men precis som andra säger att det inte ska gå ut över barnet.
Nu är jag iofs bakis i två dagar bara av farten, eftersom jag är så jävla liten i storleken.
Men det är ingenting som går ut över Thomas för ofta har vi barnvakt först.

Dock håller jag med Fluffytush om att man kanske inte ska gå ut så ofta som man gjorde förr i tiden.

Bara för att man inte sitter och läser en bok och tar ett varmt bad på sin egen tid så betyder inte det att man är en dålig förälder :p

:) sa...

Bra föräldrar är glada föräldrar. Glada föräldrar är föräldrar som har egentid och som tar sig tid att roa sig utan sina barn.

Barn är det allra bästa som kan hända i ens liv, men får man inte göra roliga saker utan att ha barn med sig kommer man faktiskt att bli less på att bara vara "perfekt förälder".

Och hur kan ett barn som sover i trygghet lida av att mamma och pappa har det trevligt?
Folk som säger att man ska stanna hemma när man skaffat barn är rent ut sagt dumma i huvudet. Tack för mig!

jannice lindell sa...

Jag tycker absolut de är okej att man får unna sig sj och inte bara vara med barnen. Man behöver egen tid också. Jag gör själv så:) Josephine är ingen dårlig mamma och kommer aldrig bli!

Anonym sa...

Jag tycker också att man ska få gå ut...de är jätte viktigt då jag känner mig mycke gladare när jag får komma ut och bara vara jag inte mamma ( har 2 barn).

Men de här med att ge ersättning bara för att josefine vill dricka tycker jag är väldigt ego....barnets bästa går först....sen om man inte kan amma är en helt annan sak men att säga att man kommer att ge ersättning innan barnet ens har kommit utför att man vill dricka är ju väldigt själviskt.

Fredrik Envier sa...

Anledningen till hon ska ge ersättning är INTE för att få dricka alkohol, det är av helt andra anledningar.